|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CAN EYÜP ÇEKİÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarih öğrenimi gören öğrencilerin Türkiye'nin güncel sorunları ile Türkiye'de tarihçilik mesleği arasındaki ilişkiyi görmelerini sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihsel araştırma yapabilir |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin çerçevesinin çizilmesi ve tanıtılması | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
2 | Türkiye'nin güncel siyasal konularının tarihsel arkaplanının değerlendirilmesi | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
3 | Türkiye'nin güncel ekonomik konularının tarihsel arkaplanının değerlendirilmesi | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
4 | Türkiye'nin güncel siyasal, toplumsal, iktisadi, kültürel sorunları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
5 | Türkiye'deki popüler kültür anlatıları ile edebi anlatılar arasındaki ilişkileri ortaya koymak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
6 | Türkiye'nin güncel sorunlarına tarih yazımı bağlamında bakmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
7 | Türkiye'nin güncel sorunları ve tarihçiliğin konumu arasındaki bağlantıyı kurmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tarihçilik mesleğinin güncel durumu ile Türkiye'nin güncel sorunları arasında ilişki kurmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
10 | Türkiye'deki güncel siyasi sorunların tarih yazımına etkisini tartışmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
11 | Türkiye'deki güncel iktisadi sorunların tarih yazımına etkisini tartışmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
12 | Türkiye'deki güncel toplumsal sorunların tarih yazımına etkisini tartışmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
13 | Uluslararası sorunların, Türkiye'de tarihi yazımı üzerine etkilerini tartışmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
14 | Öğrenci sunumları | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
15 | Öğrenci sunumları | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oktay Özel, Dün Sancısı: Türkiye'de Geçmiş Algısı ve Akademik Tarihçilik, Kitap Yayınevi, 2009. | |
2 | Hasan Akbayrak, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Tarih Yazımı Milletin Tarihinden Ulusun Tarihine (İstanbul: Kitabevi, 2012) | |
3 | V. Türk Kültürü Kongresi Cumhuriyetten Günümüze Türk Kültürünün Dünü, Bugünü ve Geleceği (17-21 Aralık) Tarih, Tarihçilik, Tarih Yazımı Cilt-III (Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları,2005) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 76 |