|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski Çağda Akdeniz'de yaşayan halkların birbirleriyle kültürel bağlantıları, ticari ve siyasi ilişkileri sonucunda yarattıkları uygarlıklarda birbirlerinin evrimlerini nasıl etkilediklerinin incelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-3 |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-4 |
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Akdeniz ve Akdenizlilik kavramları; Eski Mısır Uygarlığı; Minos Kültürü; Miken Kültürü; Eski Yunan Uygarlığı; Büyük İskender ve Helenistik Çağ Uygarlığı; İbraniler; Fenikeliler; Kartacalılar; Etrüskler; Roma Uygarlığı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Akdeniz ve Akdenizlilik kavramları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Minos Kültürü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Minos Kültürü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Minos Kültürü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Miken Kültürü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Eski Yunan Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Eski Yunan Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Büyük İskender ve Helenistik Çağ Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Büyük İskender ve Helenistik Çağ Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Büyük İskender ve Helenistik Çağ Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | İbraniler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | İbraniler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Fenikeliler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Fenikeliler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Marc Van de Mieropp, Antik yakın Doğu Tarihi | |
2 | Stylianos Alexiou, Minos Uygarlığı | |
3 | Elmar Schwertheim, Antikçağda Anadolu. | |
4 | Toby Wilkinson, Eski Mısır, Say Yayınları, İstanbul, 2019. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita Ders Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
89 | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 94 |