|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Coğrafya Anabilim Dalında yapılacak bilimsel çalışmalar için gerekli yöntemi öğrenmek, elde edilen verileri sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirme yetisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Veri toplama tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Verileri değerlendirme yetisi kazanabilir. |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-16 Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel araştırma yapma, veri toplama ve verileri değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel yazım teknikleri | Anlatım-soru- cevap |
2 | Alıntı ve kaynak kullanımı | Anlatım-soru- cevap |
3 | Veri toplama ve değerlendirme | Anlatım-soru- cevap |
4 | Veri toplama ve değerlendirme | Anlatım-soru- cevap |
5 | Veri toplama ve değerlendirme | Anlatım-soru- cevap |
6 | Tez yazımına başlama | Anlatım-soru- cevap |
7 | Taslak yazım | Anlatım-soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Taslak yazım | Anlatım-soru- cevap |
10 | Tez yazım | Anlatım-soru- cevap |
11 | Tez yazım | Anlatım-soru- cevap |
12 | Tez Düzeltme | Anlatım-soru- cevap |
13 | Tez Düzeltme | Anlatım-soru- cevap |
14 | Sunum | Anlatım-soru- cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım-soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Peet, R. (1998). Modern geographical thought (p. 64). Oxford: Blackwell. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yapılan bilimsel araştırmalar, Proje örnekleri, Diğer kaynak kitaplar, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 16 | 1 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 4 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |