|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ İMAMOĞLU (aliimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Karstik sahaların başlıca özelliklerini, önemini ve korunması gerekliliğini kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karst coğrafyanın kavramsal çerçevesini öğrenerek aralarındaki ilişkiyi kurabilme |
PÇ-12 Coğrafya ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. PÇ-14 Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünyada ve Türkiye’de karstik şekillerin dağılışını bilir. |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Karstik sahaların başlıca özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı ve önemi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Karstik sahaların başlıca özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Karstlaşmayı etkileyen faktörler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Kayaç cinsi ve özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | İklim | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Yükselti | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Eğim | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüzey karstı şekilleri: Mikro karstik şekiller | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Yüzey karstı şekilleri: Makro karstik şekiller | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Derinlik karstı şekilleri: Mağaralar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Derinlik karstı şekilleri: Birikim şekilleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Dünyada ve Türkiye’de karstlaşma ve karstik şekillerin dağılışı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Dünyada ve Türkiye’de karstlaşma ve karstik şekillerin dağılışı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Dünyada ve Türkiye’de karstlaşma ve karstik şekillerin dağılışı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ERİNÇ, S. 1971. Jeomorfoloji-II (İkinci Baskı). İstanbul Üniversitesi Yayınları No. 1628, s. 489, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |