Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / COG 534 - COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: COG 534 Adı: COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Doğa Korumanın Önemi, Özel Statü ile Korunan Alanların Güncel Sorunları,Milli Parklar,Tabiat Parkları ve Özel Çevre Koruma Alanlarının Tanıtımı, İnsanlığın bu tip alanlara ekolojik ve rekreasyon açısında ihtiyaç hissetmelerinin nedenlerinin anlatılması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Resmi statü ile korunan alanların nereler olduğunu ve bu alanlar üzerindeki biyolojik çeşitlilik durumlarını öğrenir. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Milli Park,Tabiat Parkı ve Özel Çevre Koruma Alanı gibi Özel Statüde Korunan Alanların güncel sorunlarını öğrenir. PÇ-5 Coğrafyayla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmek ve bu bağlamda en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak.
PÇ-8 Coğrafyayla ilgili yeterli bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak ve bunları etkin bir biçimde kullanabilmek.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Koruma alanlarının toplumsal önemini kavrar. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek.
PÇ-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek.
PÇ-15 Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Koruma önlemlerini ve ideal bir koruma yönetiminin nasıl olması gerektiğini öğrenir. PÇ-16 Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Milli Parklar, Tabiat Parkları ve Tabiatı Koruma Alanları...vb., alanların biyoçeşitlilik durumları, mevcut sorunları ve çözüm önerileri, doğal koruma alanları üzerine uluslar arası antlaşmalar, Türkiye’de doğa koruma stratejileri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Koruma biyolojisi: geçmişte ve günümüzde Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Biyoçeşitlilik ve bileşenleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Doğal ekosistemler üzerindeki insan etkisi: habitat tahribi ve parçalanması, aşırı tüketim ve istilacı türler Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Tehlike altındaki türler için oluşturulan koruma statüleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Türkiye'deki koruma sözleşmeleri ve tehlike altındaki türler Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Korunan alanların planlanması ve yönetimi Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Ülkemizde Korunan Alan Statüleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Türkiye'deki milli parklar Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Dünyadaki milli parklardan örnekler Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Türkiye’deki Tabiat parkları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Türkiye'deki tabiatı koruma alanları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Türkiye'deki Özel Çevre Koruma Bölgeleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Özel Çevre Koruma Alanları ve Güncel Sorunları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Doğa Korumanın Ekolojik ve Ekonomik Önemleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 YÜCEL, M., 2005. Doğa Koruma. Çukurova Üniversitesi Yayınları No: 237, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın no: 265, Ders Kitapları Yayın No: A-85, Adana.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 172