|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KONTROL VE OTOMASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUTAY CÜNERAY (kutaycuneray@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bölüm öğretim elemanlarının ilgi alanlarına göre şubelere ayrılır. Öğrenciler gruplara bölünerek, uygulama projesi tasarlama, devre tasarımı yapma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirleyebilir. |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-19 Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-22 Güç sistemlerindeki enerji parametrelerini kullanarak güç sistemlerinin analizini gerçekleştirir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapabilir. |
PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-16 İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-19 Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sistem/ürüne ilişkin hesaplama/ yazılım yapabilir. |
PÇ-7 Herhangi bir programa ait algoritma oluşturur ve ileri seviye programa dillerinden en az biri ile program yazar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. PÇ-9 Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-16 İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Sistemi/ürünü gerçekleştirebilir. |
PÇ-9 Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-13 Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-15 Elektrik kumanda sistemlerinin ve programlanabilir denetleyicili sistemlerin tasarımı, kurulumu, bakım-onarımını yapar. PÇ-16 İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-19 Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Sistemin/ürünün çıktılarını sunabilir. |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. PÇ-9 Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-15 Elektrik kumanda sistemlerinin ve programlanabilir denetleyicili sistemlerin tasarımı, kurulumu, bakım-onarımını yapar. PÇ-16 İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-19 Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma yapmak, analiz yapmak, fonksiyon çıkarımı yapmak, Malzemeleri seçmek , Analizi sunmak, algoritma ve programlama, hesaplama ve program | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalışma Konusunu Seçmek | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Elde Edilen Bilgileri Sunmak | Proje Sunumu |
3 | Sistem/Ürünün Fonksiyonlarını ve Değişkenlerini Tanımlamak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Gerekli Malzemeleri Seçmek | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Elde Edilen Bilgileri Sunmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması,Proje Sunumu |
6 | Sistem/Ürünün Şartnamesi veya Akış Şemasını Hazırlamak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Sistem/Ürünün Programını veya Hesaplamalarını Yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sistem/Ürünün Programını veya Hesaplamalarını Yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Sistemin/Ürünün Çalışacağı Ortamı Kurmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması,Proje Sunumu |
14 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması,Proje Sunumu |
15 | Sistemin/Ürünün Çıktılarını Rapor Halinde Sunmak | Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayvaz, B. & Borat, O. (2022). Sistem Analizi ve Tasarımı. Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Sözlü Sınav | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |