|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KONTROL VE OTOMASYON | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HİLAL MUTLU (hilalbasal@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere, herhangi bir konuda bilimsel araştırma yapmalarına ve raporlamalarına olanak sağlayacak bilgiler kazandırılmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda, öğrenciler bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği açıklar. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. PÇ-32 Disiplinler arası çalışmada alan hakimiyeti sağlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Raporlaştırma sürecini tanımlar ve gerçekleştirir |
PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. PÇ-36 Sistemler arası iletişim kurmak için web teknolojilerini kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Araştırma tekniklerini ayırt edebilir. |
PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar. PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Uygun araştırma tekniği seçerek konu araştırabilir. |
PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Araştırma sonuçlarını analiz edebilir. |
PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; araştırma yöntemleri, araştırma süreci, konu seçimi, ikincil kaynaklardan veri taraması, birincil kaynakların kullanılması, taslak seminerin hazırlanması, araştırma raporunun hazırlanması, sunum yapma tekniği ile ilgili bilgi verilmesi, seminer hazırlama | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Araştırmada Temel Kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 2 | Araştırmada Konu Seçimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 3 | Araştırmanın Planlanması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 4 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 5 | Araştırmada İstatistiki Yöntemler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 6 | Anket Hazırlama Yöntemi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 7 | Araştırmada bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırmada makale inceleme ve değerlendirme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 10 | Araştırmada Etik İlkeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 11 | Araştırma Önerisi Hazırlama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 12 | Araştırma Raporunun Hazırlanması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 13 | Araştırma Raporunun Sunumu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 14 | Örnek araştırma önerisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 15 | Örnek araştırma sunumu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Zeki Kaya, M. Ş. (2021). Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Konya: EĞİTİM KİTABEVİ. | |
| 2 | Ertuğrul Yıldırım, R. Y. (2012). Soru-Cevap Tekniğiyle Tez Yazma Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu. Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon, tahta, ders kitabı, yardımcı kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||