|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET SIDDIK ÖZALP (mehmetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Arapça dilbilgisi alanında öğrencilerin eksik ve açıklarını gidermek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1 Arap gramerine ait ileri düzeyde bilgiler kazanır. 2 Dilbilgisine dair ayrıntıları bilir. 3 Karmaşık gibi görünen cümle ve terkipleri irab ve tahlil etme becerisi elde eder. 4 Uzun cümleleri tercüme etme becerisi gelişir. 5 Arap gramerine ait literatür bilgisi genişler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Cinsini nefyeden la ile ilgili konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Zanne ve benzerler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Tenazu ve iştigal | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Mensubatlar: Mefulun bih- mefulun mutlak- mefulun fih | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Mefulun leh- mefulun maah | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | İstisna | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Hal ve çeşitleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Temyiz | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Münada | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Tahzir - iğra ve ihtisa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Harfi cer izafet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Tevabiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Tevabiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Tevabiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İbn Hişâm, Cemâluddîn Abdullah el‐Enṣârî. Muğnî’l‐lebîb ‘an kutubi’l‐ e‘ârib, nşr. Dr.Abdullatif Muhammed Hatib, es‐Silsiletu’t‐Turâsiye, Kuveyt, 2000. | |
| 2 | el-Câmî, Nureddin Abdurrahman. el-Fevâidu'z-ziyâiyye. İstanbul: 2015. | |
| 3 | el-Galâyînî, Mustafa. Câmi‘û’d-dûrusi’l-Arabiyye. Beyrut: el-Mektebetu’l-‘Asriyye, 1995. | |
| 4 | Hasan, Abbas. en-Nahvu’l-vâfî. C 4, Kahire: Dâru’l-maarife 1974. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||