|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ABDULLAH KUŞÇUOĞLU (abdullahkuscuoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH KUŞÇUOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Arap dili ve edebiyatına ait roman, hikaye, şiir, tiyatro gibi modern metinleri tanıma, okuma, anlama ve tercüme etme becerisini kazandırma ve geliştirme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1 Modern Arap Edebiyatına ait literatürü bilir 2 Modern Arap Edebiyatına ait türleri bilir ve öne çıkan eserleri tanır. 3 Modern Arap Edebiyatı ile ilgili akımlar hakkında bilgi sahibi olur 4 Modern Arap Edebiyatına ait metinleri tahlil edebilir 5 Modern Arap Edebiyatına ait metinleri tercüme edebilir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Modern Arap Edebiyatına Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Modern Dönemde Romancılar ve Eserleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Çağdaş Arap Romanlarından Örnekler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Çağdaş Arap Romanlarından Örnekler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Çağdaş Arap Romanlarından Örnekler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Çağdaş Arap Şairleri ve Eserleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Çağdaş Arap Şairlerinden Örnekler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çağdaş Arap Şairlerinden Örnekler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Çağdaş Arap Şairlerinden Örnekler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Modern Dönem Arap Hikayecileri ve Eserleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Modern Dönem Arap Hikayelerinden Örnekler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Modern Dönem Arap Hikayelerinden Örnekler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Modern Dönem Arap Hikayelerinden Örnekler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Modern Dönem Arap Hikayelerinden Örnekler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ÇAĞDAŞ ARAP DİLİ METİNLERİ | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||