|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencinin mütevatir kıraatlerin usulleri hakkında bilgi sahibi olmasını ve mütevatir kıraatlerin usul özellikleri doğrultusunda uygulama yapmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mütevatir kıraatlerin usulleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Kendi kıraatimiz olan Asım kıraatiyle diğer mütevatir kıraatler arasındaki farklılıklar hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Kur'ân'ın bazı bölümlerini farklı kıraatlerle okuyabilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mütevatir kıraatlerin usul özellikleri doğrultusunda uygulama yapılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mütevatir kıraatler. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 2 | Nafi kıraati özellikleri,nafi kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 3 | İbn Kesir kıraati özellikleri,İbn Kesir kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 4 | Ebu Amr kıraati özellikleri,Ebu Amr kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 5 | İbn Amir kıraati özellikleri,İbn Amir kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 6 | Asım kıraati özellikleri,Asım kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 7 | Asım kıraati özellikleri,Asım kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hamza kıraati özellikleri,Hamza kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 10 | Kisai kıraati özellikleri,Kisai kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 11 | Ebu Cafer kıraati özellikleri,Ebu Cafer kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 12 | Yakub kıraati özellikleri,Yakub kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 13 | Halef kıraati özellikleri,Halef kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 14 | Genel tekrar. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 15 | Genel tekrar. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İbn Mücahid,Kitâbus Seb'a fi'l-kırâât,thk:Şevki Dayf.Kâhire,1119. | |
| 2 | İbnül Cezeri,en-Neşr fil Kıraatil-Aşr,Thk:Muhammed ed-Dabba,Beyrut. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kur'ân-ı Kerim,kitaplar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||