|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencinin kıraat ilminin ana konuları ve temel problemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kıraatlerin kaynağını,ortaya çıkışını ve tarihi süreçleri bilebilir ve açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Kıraatlerin mütevatirliği meselesini kavrayabilir ve açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Vakf ve İbtidanın kavramsal çerçevesini kavrayabilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Mushaf imlasına dair bilgi verebilir ve mushaf imlası meselesinin kıraat ilmi açısından önemini açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Kıraat ilminin temel meseleleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kıraat ilminin ana konuları ve temel problemlerinin anlatılması ve tartışılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kıraatlerin kaynağı ve ortaya çıkışı. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Kıraatlerin tarihi seyri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Kıraat tarihinde dönüm noktaları. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Kıraatlerin tasnifi. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Kıraatlerin mütevatirliği meselesi. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Erken dönemlerde mütevatirlik fikri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Müteahhir dönemde mütevatirlik fikri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şia'nın kıraatlere bakışı. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Şaz kavramı;şaz kıraatlerin durumu. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Yedi harf ve kıraatler. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Yedi harf ve kıraatler. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Kıraat-lehçe ilşkisi. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Vakf ve ibtida. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Mushaf imlası. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mehmet Emin Maşalı,Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi,Otto Yayınları,Ankara,2016. | |
| 2 | Abdurrahman Çetin,Kuran'ı Kerim'in İndiriliği Yedi Harf ve Kıraatlar,2013. | |
| 3 | Nihat Temel,Kur'ân Kıraatında Vakf Ve İbtidâ,İstanbul 2019. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar,projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||