|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı,öğrencinin temel kıraat metinlerini ve bu metinlerde ele alınan temel meseleleri görmesini ve bunlara dair fikir sahibi olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kıraatin temel metinlerine dair bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kıraate dair bazı ıstılahları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bazı kıraat imamlarının kıraatlerinin usul özelliklerini bilebilir ve bazı sureleri bu bilgiler doğrultusunda farklı kıraatlerle okuyabilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kıraate dair temel metinlerin ve bu metinlerde ele alınan konuların incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlmü’l-Kırâât ve Neş’etü’l-Kırâât ve tetavvürihâ | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
2 | Sılatü’l-Kırââti’s-Seb’ bi’l-Ahrüfi’s-Seb’a | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
3 | el-Farku beyne’l-Kur’âni ve’l-Kırâât | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
4 | Beyânün enne’l-Kırâate Sünnetün Müttebeatün | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
5 | Envâü’l-Kırâât | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
6 | İhtilâfü’l’Kırâât ve Esbâbühû | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
7 | Fâidetü İhtilâfi’l-Kırâât | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Kırâat, Rivâyet, Tarîk vb. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
10 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Sükûn, Revm, İhtilâs vb. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
11 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Sıla, Teshîl, İbdâl vb. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
12 | Mustalahât Uhrâ Tehussu’l-Kurrâ | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
13 | Usûlü Kırâati Kâlûn | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
14 | Usûlü Kırâati’l-İmâm İbn Kesîr | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
15 | Usûlü Kırâati’l-İmâm Ebû Amr | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmed b. Halil Şahin-Mahmûd b. Ömer Sükker, el-Usûlü'n-Neyyirât fi'l-Kırâât, Medâru'l-Vatan li'n-Neşr, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon,bilgisayar,kıraat metinleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |