|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı,öğrencinin kıraat ilminin temel kaynaklarına dair bilgi sahibi olmasını ve temel kaynakları tanımasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kıraat İlminin temel kaynaklarını sayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kıraat İlminin temel kaynaklarının içerikleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Çalışmalarında hangi eserden faydalanması gerektiğini bilebilir ve bu doğrultuda çalışmalar yapabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kıraat ilminin temel kaynakları tanıtılır,kaynaklar hakkında bilgi verilir ve kaynaklar incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İbn Mücahid'in Kitâbü's-Seb'a isimli eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
2 | İbn Hâleveyh'in el-Hücce fi'l-Kıraâti's-Seb' adlı eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
3 | İbn Mihran en-Nisaburi'nin el-Ğâye fi'l-Kıraâti'l-Aşr adlı eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
4 | İbn Cinnî'nin el-Muhteseb fiTebyini Vücuhi Şevazzi'l-Kıraat adlı eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
5 | İbn Ğalbun'un Et-Tezkire fi'l-Kıraati'sSeman adlı eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
6 | Mekki b. Ebi Talib'in eserlerinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
7 | Ebu Amr ed-Dani'nin eserlerinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İbn Ebi Meryem'in el-Mudah fi Vücuhil Kıraat ve İlleliha adlı eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
10 | Kasım b. Firruh eş-Şatıb'nin eserlerinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
11 | Alemüddin es-Sehavi'nin Fethul Vasid adlı eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
12 | Ebu Şame el-Makdisi'nin el-Mürşidül Veciz adlı eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
13 | Zehebi'nin Ma'rifetü Kurrail Kibar adlı eserinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
14 | İbn Cezeri'nin eserlerinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
15 | Osmanlı Dönemi kıraat eserlerinin tanıtılması ve incelenmesi. | Sözlü Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yaşar Akaslan,Kıraat İlminin Temel Kaynakları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon,bilgisayar,kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |