|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste,öğrencinin oryantalistlerin Kur'ân çalışmaları ve Kur'ân'a yönelttikleri eleştiri ve iddialar ve bu iddialara verilen cevaplar hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oryantalizm hakkıda bilgi verebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bazı oryantalistleri ve iddialarını açıkalyabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Oryantalistlerin iddialarına verilen cevapları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oryantalistlerin Kur'ân'a yönelttiği tenkitler ve bunlara verilen cevaplar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oryantalizm hakkında bilgi verilmesi. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
2 | Oryantalistlerin Fatiha Suresi hakkındaki iddiaların incelenmesi ve tartışılması. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
3 | Kıraatlerin Arap yazısından kaynaklandığı iddiası. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
4 | Kıraatlerin müstensih hatalarından kaynaklandığı iddiası. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
5 | Farklı kıraatler arasında anlam bakımından çelişki olduğu iddiası. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
6 | Oryantalistlerin Kur'ân'a yönelttikleri eleştirilerin tartışılması. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
7 | Oryantalistlerin Kur'ân'a yönelttikleri eleştirilerin tartışılması. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bazı oryantalist isimler: Arthur Jeffery. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
10 | Bazı oryantalist isimler: Goldziher. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
11 | Bazı oryantalist isimler: Nöldeke. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
12 | Oryantalistlerin iddialarına verilen cevapların incelenmesi ve tartışılması. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
13 | Oryantalistlerin iddialarına verilen cevapların incelenmesi ve tartışılması. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
14 | Oryantalistlerin iddialarına verilen cevapların incelenmesi ve tartışılması. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
15 | Oryantalistlerin iddialarına verilen cevapların incelenmesi ve tartışılması. | Anlatma,Tartışma,Makale Eleştirisi,Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İgnace Goldziher,İslam Tefsir Ekolleri(Die Richtungen der İslâmichen Koranauslegung)çev:Mustafa İslamoğlu,Denge Yayınları,1997. | |
2 | ÇETİN, Abdurrahman ”Kur’ân Kırâatlerına Yönelik Oryantalist Yaklaşımlar”, Marife Dergisi, Yıl: 2, | |
3 | İSMAİL CERRAHOĞLU,ORYANTALiZM ve BATıDA KUR'AN VE KUR'AN İLİMLERİ ÜZERİNE AHAŞTIRMALAR | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar,projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |