|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALEVİ BEKTAŞİ İLMİ KAYNAKLARI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MİHRİBAN ARTAN OK (artanmihriban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MİHRİBAN ARTAN OK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Programın içeriği doğrultusunda belirlenen konular hakkında bilimsel araştırma, seminer ve sunum hazırlama becerisi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma tekniklerini uygulayarak bir çalışma yürütebilir |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Yürüttüğü çalışmayı raporlaştırabilir |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Çalışmayı seminer olarak düzenleyebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak yapılan araştırmaları raporlaştırıp seminer olarak sunmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Seminer çalışmaları ve ders içeriği hakkında genel bilgi, | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 2 | Bilimsel araştırma teknikleri hakkında genel bilgiler | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 3 | Bilimsel araştırmaların nasıl yapılacağı, verilerin karşılaştırılması | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 4 | Araştırma ve seminer örnekleri üzerinde çalışma | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 5 | Seminer sunumu | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 6 | Seminer sunumu | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 7 | Seminer sunumu | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karşılaştırmalı seminer sunumları | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 10 | Karşılaştırmalı seminer sunumları | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 11 | Karşılaştırmalı seminer sunumları | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 12 | Karşılaştırmalı seminer sunumları | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 13 | Karşılaştırmalı seminer sunumları | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 14 | Karşılaştırmalı seminer sunumları | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 15 | Karşılaştırmalı seminer sunumları | Sözlü Anlatım-soru- cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kumar, Ranjit. (2015). Araştırma Yöntemleri: Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi. (çev. Güçlü Şekercioğlu). Ankara: Egde Akademi. | |
| 2 | Creswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları.4.b. (çev. S. B. Demir) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. | |
| 3 | Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (çev. Dursun Bayrak). Ankara: Siyasal Kitabevi. | |
| 4 | Patton M. Q. (2014). Nitel araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (çev. F. Z. Öztürk). Ankara: Pegem Akademi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 8 | 1 | 50 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 50 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 7 | 49 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 187 | ||