Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DIS243 - DİŞ HEKİMLİĞİ

Kodu: DIS243 Adı: SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DİŞ HEKİMLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HİLAL ERDOĞAN (hilalerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toplam Kalite Yönetimi felsefesini açıklayabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-11 Uluslararası düzeyde, yayınları takip eder, değerlendirir, sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygular.
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar.
PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kalite ile liderlik, kurum kültürü ve takım çalışması arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kaliteli sağlık hizmet sunumunda etkin bir şekilde görev alabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-13 Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kalite ve Kalitenin Tarihsel Gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Sağlık Hizmetlerinde Kalite, Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması, Sürekli Kalite İyileştirme, Kalite İyileştirme Araçları, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi, Kalite Güvence Sistemleri, Kalite Ödülleri, Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kalite ve kalitenin tarihsel gelişimi, Toplam kalite yönetimi felsefesi ve ilkeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Sağlık hizmetlerinde kalite Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Sürekli Kalite İyileştirme, Kalite İyileştirme Araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Kalite Güvence Sistemleri, Kalite ödülleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Kalite Güvence Sistemleri, Kalite ödülleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi, rol–play.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 13 13
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90