Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Hekim-yardımcı personel ilişkilerinin nasıl olması gerektiğini tanımlayabilir. |
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 |
Hekim çalışma pozisyonlarının ergonomik şekilde nasıl olması gerektiği tanımlar. |
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 |
Periodontal temel tedavi yaklaşımlarının nasıl olması gerektiği tanımlar. |
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
|
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Periodontal muayene, periodontal dokuların tanıtılması, üst çenede diş taşı temizliğinin uygulanması, alt çenede diş taşı temizliğinin uygulanması, uygulamaların genel tekrarı ve uygulamalı sınav. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Periodontal aletlerin sunumu |
Anlatma, tartışma ve beceri geliştirme çalışması |
2 |
Periodontal aletlerin kullanımı |
Anlatma, tartışma ve beceri geliştirme çalışması |
3 |
Periodontal uygulamada ergonomi |
Anlatma, tartışma ve beceri geliştirme çalışması |
4 |
Maksillar ön dişlerde enstrümantasyon |
Anlatma, tartışma ve beceri geliştirme çalışması |
5 |
Maksillar ön dişlerde enstrümantasyon |
Beceri geliştirme çalışması |
6 |
Maksillar arka dişlerde enstrümantasyon |
Anlatma, tartışma ve beceri geliştirme çalışması |
7 |
Maksillar arka dişlerde enstrümantasyon |
Beceri geliştirme çalışması |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mandibular ön dişlerde enstrümantasyon |
Anlatma, tartışma ve beceri geliştirme çalışması |
10 |
Mandibular ön dişlerde enstrümantasyon |
Beceri geliştirme çalışması |
11 |
Mandibular arka dişlerde enstrümantasyon |
Anlatma, tartışma ve beceri geliştirme çalışması |
12 |
Mandibular arka dişlerde enstrümantasyon |
Beceri geliştirme çalışması |
13 |
Tam ağız periodontal enstrümantasyon uygulaması |
Beceri geliştirme çalışması |
14 |
Tam ağız periodontal enstrümantasyon uygulaması |
Beceri geliştirme çalışması |
15 |
Tam ağız periodontal enstrümantasyon uygulaması |
Beceri geliştirme çalışması |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Her Yönüyle Periodontoloji - Yazarlar: Prof.Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof.Dr. Robert J. Genco - Çeviri Editörü: Doç.Dr. Esra Güzeldemir |
2 |
Newman and Carranza's Clinical Periodontology - Michael Newman, Henry Takei, Perry Klokkevold, Fermin Carranza - Elsevier |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Fantom (simülasyon) laboratuvarı aletleri, periodontal el aletleri, bilgisayar, projeksiyon |