|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİST REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SİNEM HAS, | ||||
| Öğretim Dili | Japonca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere daha sonraki öğrenim ve iş hayatlarında kendilerine gerekli olacak temel Japoncayı öğretmek ve kendilerini Japonca ifade edebilmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Günlük yaşamda yer alan konuları ifade edebilmeyi öğrenir. |
PÇ-1 Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-16 Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerini kültür turları sırasında yerli ve yabancı turistlere aktararak bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Tanışma ve kendini tanıtmayı öğrenir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder |
PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sıfatlarda üstünlük derecesi ve karşılaştırma ile ilgili cümle kurmayı, sayı sistemini ve sıfatlarda geçmiş zamanlı cümle oluşturmayı içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | imasu, arimasu fiilleri | konu anlatımı |
| 2 | - ya eki | konu anlatımı |
| 3 | sıralı sayılar | konu anlatımı |
| 4 | -dake eki | konu anlatımı |
| 5 | na sıfatlarında geçmiş zaman | konu anlatımı |
| 6 | i sıfatlarında geçmiş zaman | konu anlatımı |
| 7 | sıfatlarda karşılaştırma | konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | sıfatlarda üstünlük derecesi | konu anlatımı |
| 10 | istek belirten cümle kalıpları | konu anlatımı |
| 11 | dokoka/nanika soru cümleleri | konu anlatımı |
| 12 | ni /o | konu anlatımı |
| 13 | ikimasu/kimasu/kaerimasu fiilleri | konu anlatımı |
| 14 | genel tekrar | konu anlatımı |
| 15 | genel tekrar | konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | minna no nihongo | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar, resimli slaytlar ve filmler. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 76 | ||