Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEB 321A - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEB 321A Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜBRA ŞENGÜL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ-9 Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir.
PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçe öğretiminin tarihçesi Anlatma Yöntemi
2 Türkçe öğretiminin tarihçesi Anlatma Yöntemi
3 Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Anlatma Yöntemi
4 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları Anlatma Yöntemi
5 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları Anlatma Yöntemi
6 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları Anlatma Yöntemi
7 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Türkçe öğretimde temel beceriler Anlatma Yöntemi
10 Türkçe öğretimde temel beceriler Anlatma Yöntemi
11 Sınıf-içi uygulama örnekleri Anlatma Yöntemi
12 Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar Anlatma Yöntemi
13 Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri Anlatma Yöntemi
14 Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış Anlatma Yöntemi
15 Dönem özeti Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Biçer, N. (2017). Türkçe öğretimi tarihi. Kesit.
2 Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi: Yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi.
3 Karagöl, E. (2021). Türkçe öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Pegem Akademi.
4 Göçer, A. (2017). Türkçe özel öğretim yöntemleri. Pegem Akademi.
5 Göçer, A. (2021). Türkçenin uzaktan öğretimi ve öğrenimi. Pegem Akademi.
6 Alyılmaz, C., Er, O., Çoban, İ. (2020). Türkçe eğitiminin güncel sorunları. Eğiten Kitap.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 116