|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜBRA ŞENGÜL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-9 Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir. PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkçe öğretiminin tarihçesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Türkçe öğretiminin tarihçesi | Anlatma Yöntemi |
3 | Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | Anlatma Yöntemi |
5 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | Anlatma Yöntemi |
6 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | Anlatma Yöntemi |
7 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkçe öğretimde temel beceriler | Anlatma Yöntemi |
10 | Türkçe öğretimde temel beceriler | Anlatma Yöntemi |
11 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | Anlatma Yöntemi |
13 | Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış | Anlatma Yöntemi |
15 | Dönem özeti | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biçer, N. (2017). Türkçe öğretimi tarihi. Kesit. | |
2 | Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi: Yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi. | |
3 | Karagöl, E. (2021). Türkçe öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Pegem Akademi. | |
4 | Göçer, A. (2017). Türkçe özel öğretim yöntemleri. Pegem Akademi. | |
5 | Göçer, A. (2021). Türkçenin uzaktan öğretimi ve öğrenimi. Pegem Akademi. | |
6 | Alyılmaz, C., Er, O., Çoban, İ. (2020). Türkçe eğitiminin güncel sorunları. Eğiten Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |