|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİM KÜL AVAN (sevim.kul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Serbest zaman ve değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri, değer ve tutumlarının geliştirebilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Serbest zaman ile ilgili temel kavramları açıklar |
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Serbest zaman eğitiminin yapısı ve önemi hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Serbest zaman organizasyonunda planlama ve programlamayı bilir |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Zaman, Serbest zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireyselve toplumsal boyutu, Rekreasyon ve spor. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zaman ve serbest zaman kavramı | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
2 | Serbest zamanın bireysel ve toplumsal boyutu | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
3 | Serbest zamanın sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
4 | Amaçlarına göre serbest zamanın sınıflandırılması | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
5 | Serbest zamana duyulan ihtiyacın nedenleri | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
6 | Serbest zaman katılım engelleri | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
7 | Serbest zaman alanları | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Serbest zaman ve Turizm | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
10 | Serbest zaman ve çevre | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
11 | rekreasyon kavramı | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
12 | Rekreasyon çeşitleri | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
13 | Rekreasyon etkinliklerinin planlanması | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
14 | Çocuklar için rekreasyon etkinliği düzenleme | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
15 | Yaşlılar için rekreasyon etkinliği düzenleme | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arslan, S. (2013). Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi, Nobel Yayınları | |
2 | Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, Sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |