Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE510 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE510 Adı: SERBEST ZAMAN EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVİM KÜL AVAN (sevim.kul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Serbest zaman ve değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri, değer ve tutumlarının geliştirebilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Serbest zaman ile ilgili temel kavramları açıklar PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Serbest zaman eğitiminin yapısı ve önemi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Serbest zaman organizasyonunda planlama ve programlamayı bilir PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Zaman, Serbest zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireyselve toplumsal boyutu, Rekreasyon ve spor.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Zaman ve serbest zaman kavramı Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
2 Serbest zamanın bireysel ve toplumsal boyutu Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
3 Serbest zamanın sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
4 Amaçlarına göre serbest zamanın sınıflandırılması Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
5 Serbest zamana duyulan ihtiyacın nedenleri Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
6 Serbest zaman katılım engelleri Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
7 Serbest zaman alanları Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav
9 Serbest zaman ve Turizm Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
10 Serbest zaman ve çevre Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
11 rekreasyon kavramı Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
12 Rekreasyon çeşitleri Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
13 Rekreasyon etkinliklerinin planlanması Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
14 Çocuklar için rekreasyon etkinliği düzenleme Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
15 Yaşlılar için rekreasyon etkinliği düzenleme Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Arslan, S. (2013). Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi, Nobel Yayınları
2 Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, Sunum

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 108