|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı; program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramak, ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemek, alanla ilgili program geliştirmek ve program geliştirmede yaşanan sorunları ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme |
PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Program geliştirmede yaşanan sorunları analiz edebilme |
PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler |
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ortaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler |
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, Eğitimde program geliştirmenin teorik temelleri (psikolojik, sosyal vs.) Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan programın temel bileşenleri. Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemler. Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgiler. Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeler. Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kurallar. Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanma. Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleme çalışmaları. İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeye getirme çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
2 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
3 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
4 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
5 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
6 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
7 | İlköğretim ve ortaöğretimde program geliştirme sorunları ile ilgili alan yazın incelemeleri | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
10 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
11 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
12 | Ortaöğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
13 | Ortaöğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
14 | Geliştirilen programların incelenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap. |
15 | Geliştirilen programların incelenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim Programları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |