|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Siyasi Tarih ile ilgili temel kavramları ve fikirleri kavrar |
PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. PÇ-9 Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder |
PÇ-4 Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
PÇ-5 Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. PÇ-9 Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir |
PÇ-4 Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
PÇ-6 Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır. PÇ-7 Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar. PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Anlatım |
| 2 | I.Dünya Savaşı Sonrası Dünyanın Genel Durumu (1919-24) | Anlatım |
| 3 | Geçici Barış Dönemi (1924-29) | Anlatım |
| 4 | 1929 Bunalımı ve Sonrası: Versay Düzenini Yıkma Çabaları (1929-39) | Anlatım |
| 5 | II.Dünya Savaşı (1939-45) | Anlatım |
| 6 | Soğuk Savaş’ın Başlangıcı (1945-50) | Anlatım |
| 7 | Soğuk Savaş’ın Tırmanması (1950-62) | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doğuda çok merkezlilik arayışı | Anlatım |
| 10 | Batıda çok merkezlilik arayışı | Anlatım |
| 11 | Bağlantısızlık hareketi | Anlatım |
| 12 | Yumuşama Dönemi (1962-79) | Anlatım |
| 13 | Yumuşama Döneminin Temel Konuları | Anlatım |
| 14 | Gorbaçov’la Değişen Sovyet Dış Politikası ve Soğuk Savaşın Bitişi | Anlatım |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oral Sander, Siyasi Tarih 1918-1994, Ankara, İmge, 2011 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||