|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye sosyo-ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme. |
PÇ-2 Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. PÇ-9 Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye de 1980 yılında yaşanan dönüşümü tüm yönleriyle, nedenleri ve sonuçları ekseninde tartışabilme. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır. PÇ-2 Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. PÇ-3 Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Yılları-Devletçilik, Planlı Dönem Öncesi Türkiye'de Kalkınma Stratejileri: 1923-1929 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
| 2 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Yılları-Devletçilik, Planlı Dönem Öncesi Türkiye'de Kalkınma Stratejileri: 1923-1929 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
| 3 | 1930-1949 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
| 4 | 1950-1960 Dönemi ve 1960-1980 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
| 5 | 24 Ocak 1980 Kararları, Ekonomi Politikasında Dönüşüm: Dışa Açık Büyüme | Anlatım, soru cevap |
| 6 | 1990-2002 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
| 7 | 2002 ve Sonrası | Anlatım, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 2008 Küresel Krizinin Nedenleri ve Etkileri | Anlatım, soru cevap |
| 10 | 2008 Küresel Krizinin Nedenleri ve Etkileri | Anlatım, soru cevap |
| 11 | Türkiye'de Gelir Dağılımı | Anlatım, soru cevap |
| 12 | Türkiye'de Tarım ve Sanayi Sektörleri | Anlatım, soru cevap |
| 13 | Türkiye'de Özelleştirme, Dış Borçlar, Cari Açık Sorunu | Anlatım, soru cevap |
| 14 | Türkiye'ye Yönelik Doğrudan Yatırımlar, Türkiye'de Sermaye Piyasası ve Enerji Sektörü | Anlatım, soru cevap |
| 15 | Türkiye'de ekonomi kültür ilişkisi | Anlatım, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Korkut Boratav, 1980'li Yıllarda Türkiye'de Sosyal Sınıflar ve Bölüşüm, İmge Kitabevi, Ankara, 2005. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||