| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYDAN ENER SU (aydanenersu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrenciye, öykü türünün özellikleri, modern Türk öyküsünün tarihi, metinleri ve yazarları hakkında bilgi kazandırmak, öğrencide çeşitli edebiyat kuramları açısından öykü çözümlemesi becerisini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kısa öykü türünü tanımlar. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-2 | Modern Türk öyküsünün tarihini yazarları, akımları ve metinleriyle tanır. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-3 | Öykü metinlerini çözümler. | 
			
		 
			PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dünya ve Türk edebiyatında öykü türü, yazarları ve öyküler. Metin çözümlemesi yöntemleri ve kuramları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Genel giriş, yöntem ve yükümlülükler | Anlatma, tartışma | 
| 2 | Dünya edebiyatında modern öykü: Maupassant ve Çehov. | Anlatma, tartışma | 
| 3 | Sami Paşazade Sezai | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 4 | Ömer Seyfettin | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 5 | Memduh Şevket Esendal | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 6 | Refik Halit Karay | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 7 | Halide Edip | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sabahattin Ali | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 10 | Sait Faik | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 11 | Halikarnas Balıkçısı | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 12 | Necati Cumalı | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 13 | Orhan Kemal | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 14 | Yaşar Kemal | Anlatma, tartışma, çözümleme | 
| 15 | Genel değerlendirme | Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İsmail Çetişli, Batı Edebiyatında Akımlar | |
| 2 | Sami Paşazade Sezai, Küçük Şeyler. | |
| 3 | Ömer Seyfettin, Bütün Öyküleri. | |
| 4 | Memduh Şevket Esendal, Otlakçı. | |
| 5 | Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri. | |
| 6 | Emin Özdemir, Eleştirel Okuma. | |
| 7 | Refik Halit Karay, Memleket Hikâyeleri, Gurbet Hikâyeleri | |
| 8 | Halide Edip Adıvar, Kubbede Kalan Hoş Sada, Dağa Çıkan Kurt. | |
| 9 | Sabahattin Ali, Bütün Eserleri. | |
| 10 | Alpay Doğan Yıldız, Hikâye İncelemeleri. | |
| 11 | Sait Faik, Son Kuşlar, Alemdağ'da Var Bir Yılan. | |
| 12 | Ahmet Hamdi Tanpınar, Hikâyeler. | |
| 13 | Halikarnas Balıkçısı, Bütün Eserleri. | |
| 14 | Necati Cumalı, Susuz Yaz. | |
| 15 | Orhan Kemal, Orhan Kemal'in Hikâyeleri. | |
| 16 | Yaşar Kemal, Sarı Sıcak. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||