| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		FİLİZ KILIÇ, KADRİ HÜSNÜ YILMAZ, ERKAN HİRİK, VOLKAN KARAGÖZLÜ, GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE, SERKAN KÖSE, ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA, ŞAMİL YEŞİLYURT, MURAT GÜR, AHMET UĞUR, TUĞRUL BALABAN, BAYRAM DURBİLMEZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk edebiyatıyla ilgili metin analizi yapabilmek. Literatür taraması ve araştırma yöntemlerini öğrenebilmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel Araştırma ve Özelliklerini Açıklayabilme | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor | 
	
| DÖÇ-2 | Bilimsel Araştırma Önerisi Hazırlayabilme | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor | 
	
| DÖÇ-3 | Bilimsel Yazım Kurallarına Uygun Rapor Yazabilme | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırma, inceleme, literatür taraması, analiz, sentez. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hakkında Genel Bilgi | Sunum | 
| 2 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hakkında Genel Bilgi | Sunum | 
| 3 | Çalışma Konusu Belirleme | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 4 | Çalışma Konusu Belirleme | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 5 | Çalışma Konusu Belirleme | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 6 | Çalışma Hakkındaki Geri Dönüşlerin Değerlendirilmesi | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 7 | Çalışma Hakkındaki Geri Dönüşlerin Değerlendirilmesi | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çalışma Hakkında Sunum | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 10 | Çalışma Hakkında Sunum | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 11 | Çalışma Hakkında Sunum | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 12 | Sunumlar Hakkında Geri Bildirim | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 13 | Sunumlar Hakkında Geri Bildirim | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 14 | Çalışma Değerlendirme | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 15 | Çalışma Değerlendirme | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar.. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 1 | 40 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 | 
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 6 | 24 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||