|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitim programının tanımı ve genel amaçları, Türkiye de okul öncesi eğitimin gelişimi, 0-36 aylık ve 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitiminde yer alan etkinlik özellikleri ve günlük eğitim akışlarına yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul öncesi programındaki temel kavramları anlatabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okul öncesi eğitim programında 36-72 aylık çocuklara uygun planlar hazırlayabilir.. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yapılandırmacı, Waldorf, Montessori, Bank Street, Head Start, Reggio Emilia, Highscope, Portage, Proje Yaklaşımı, Açık Eğitim, Çocuktan Çocuğa ve Ev Okulu Yaklaşımları'nın temel özelliklerini açıklaryabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, okul öncesi eğitim programının tanımı ve genel amaçları, Türkiye de okul öncesi eğitimin gelişimi, 0-36 aylık ve 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitiminde yer alan özellikler ve günlük eğitim akışlarına yönelik plan örnekleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okul Öncesi Eğitimin Amaçları | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nın Temel İlkeleri Ve Açıklamaları | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
3 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nın Tanıtımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
4 | Okul Öncesi Eğitim Programı Alan Becerileri ve Özellikleri | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Öğrenme Ortamları | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, |
6 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Kavramsal Beceriler- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Eğilimler- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Erdem Değer Eylem Modeli | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Okuryazarlık Becerileri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Kavramlar- Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Farklılaştırma- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Çocuğu Tanıma, Değerlendirme ve Raporlama | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Rapor hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapılandırmacı Yaklaşım | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, rapor hazırlama |
10 | Waldorf Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Montessori Yaklaşımı - Bank Street Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Head Start Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
13 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
14 | Highscope Programı ve Portage Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
15 | Proje Yaklaşımı, Açık Eğitim, Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı ve Ev Okulu | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, (2013). Okul öncesi eğitim programı. | |
2 | Temel, F. (2012). Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
3 | Can Yaşar, M., Gözüm, A., Kandır, A., Mercan, Z. (2022). Erken çocuklukta program: planlama, uygulama, değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. | |
4 | Milli Eğitim Bakanlığı, (2013). 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programı ve okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği. İstanbul: Morpa Yayınları. | |
5 | Ogelman, H. (2021). Erken çocukluk eğitimine giriş. Ankara: Eğiten Kitap. | |
6 | Temel, Z.F. (2012). Erken çocukluk eğitiminde program ve yaklaşımlar. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, derlenmiş ders notları, bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |