Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇGE 151 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: ÇGE 151 Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLDEN ERDOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitim programının tanımı ve genel amaçları, Türkiye de okul öncesi eğitimin gelişimi, 0-36 aylık ve 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitiminde yer alan etkinlik özellikleri ve günlük eğitim akışlarına yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesi programındaki temel kavramları anlatabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Okul öncesi eğitim programında 36-72 aylık çocuklara uygun planlar hazırlar. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yapılandırmacı, Waldorf, Montessori, Bank Street, Head Start, Reggio Emilia, Highscope, Portage, Proje Yaklaşımı, Açık Eğitim, Çocuktan Çocuğa ve Ev Okulu Yaklaşımları'nın temel özelliklerini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, okul öncesi eğitim programının tanımı ve genel amaçları, Türkiye de okul öncesi eğitimin gelişimi, 0-36 aylık ve 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitiminde yer alan özellikler ve günlük eğitim akışlarına yönelik plan örnekleri konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Okul Öncesi Eğitimin Amaçları Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Okul Öncesi Eğitim Programı'nın Temel İlkeleri Ve Açıklamaları Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
3 Okul Öncesi Eğitim Programı'nın Tanıtımı Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
4 Okul Öncesi Eğitim Programı Alan Becerileri ve Özellikleri Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
5 Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Öğrenme Ortamları Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi,
6 Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Kavramsal Beceriler- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Eğilimler- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Erdem Değer Eylem Modeli Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Okuryazarlık Becerileri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Kavramlar- Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Farklılaştırma- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Çocuğu Tanıma, Değerlendirme ve Raporlama Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Rapor hazırlama
8 Ara Sınav
9 Yapılandırmacı Yaklaşım Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, rapor hazırlama
10 Waldorf Yaklaşımı Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
11 Montessori Yaklaşımı - Bank Street Yaklaşımı Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 Head Start Yaklaşımı Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama
13 Reggio Emilia Yaklaşımı Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama
14 Highscope Programı ve Portage Yaklaşımı Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama
15 Proje Yaklaşımı, Açık Eğitim, Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı ve Ev Okulu Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, (2013). Okul öncesi eğitim programı.
2 Temel, F. (2012). Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar. Ankara: Vize Yayıncılık.
3 Can Yaşar, M., Gözüm, A., Kandır, A., Mercan, Z. (2022). Erken çocuklukta program: planlama, uygulama, değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
4 Milli Eğitim Bakanlığı, (2013). 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programı ve okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği. İstanbul: Morpa Yayınları.
5 Ogelman, H. (2021). Erken çocukluk eğitimine giriş. Ankara: Eğiten Kitap.
6 Temel, Z.F. (2012). Erken çocukluk eğitiminde program ve yaklaşımlar. Ankara: Vize Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, derlenmiş ders notları, bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 8 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90