Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇGE 252 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: ÇGE 252 Adı: ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLDEN ERDOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımak; çocuğun eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocukları tanımanın temel amacını açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çocukları tanımada kullanılan teknikleri açıklar PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Gözlem tekniklerini çocukları tanıma amaçlı olarak kullanır PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmenin Amacı, Önemi ve Temel İlkeleri Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
2 Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme için Toplanabilecek Bilgiler ve Kayıt Altına Alınması Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
3 Gözlem ve Gözlem Teknikleri Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
4 Oyun Temelli Değerlendirme ve Oyun Terapi Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
5 Performans Değerlendirme ve Portfolyo Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
6 Çocuklar ile Görüşme Teknikleri Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
7 Projektif Teknikler Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
8 Ara Sınav
9 Okul Öncesi Dönemde Kullanılan Standart Testler Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
10 Okul Öncesi Dönemde Kullanılan Standart Testler Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
11 Okul Öncesi Dönemde Kullanılan Standart Testler Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
12 Erken Çocukluk Döneminde Motor Gelişimin Değerlendirilmesi / Sunumlar Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
13 Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişimin Değerlendirilmesi / Sunumlar Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
14 Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimin Değerlendirilmesi / Sunumlar Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
15 Erken Çocukluk Döneminde Duygusal Gelişimin Değerlendirilmesi / Sunumlar Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme O.Serdar KESİCİOĞLU Eğitin Kitap Yayınları
2 Hacıibrahimoğlu, B. ve Kesicioğlu, O. (2018). Erken çocuklukta çocuğu tanıma ve değerlendirme. Eğiten Kitap.
3 Özyılmaz, G. ve Yıldırım, G. (2020). Çocuğu tanıma ve değerlendirme. Eğiten Kitap.
4 Kumtepe, A. (2019). Çocuğu tanıma ve değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi.
5 Perry, B. ve Szalavitz, M. (2017). Köpek gibi büyütülmüş çocuk. Koridor Yayıncılık.
6 Axline, V. (2018). Benliğini arayan çocuk. Panama Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Projeksiyon Cihazı, Bilgisayar, Vaka Örnekleri, öğretim elemanı tarafından seçilmiş makale ve film/belgeseller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 24
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 36

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 74