|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrencilerin bilimsel düşünme, araştırma tasarımı, veri toplama, verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun hazırlanması konularında bilgi sahibi olmaları ve bilimsel tutum ve davranışları kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Problemleri çözmede ve bir araştırmayı planlama, tasarlama ve yürütmede gerekli bilgi ve becerileri kazanır. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-6 Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki kavram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibi olur ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilir. PÇ-7 İlgili alanda veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Araştırmanın amacına uygun olarak veri toplayabilir. |
PÇ-9 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-13 Kaynak analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahip olur PÇ-14 Araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bir araştırma raporunu kurallarına uygun şekilde yazabilir ve sunabilir. |
PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-11 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel araştırma süreçleri, araştırma soruları ve hipotez yazımı, alanyazın taraması, alıntı yapma, yayın etikleri, etik standartlar ve kanuni sınırlamalar, bilgi toplama ve analiz teknikleri, yorumlama, raporlama ve sonuç yazma konularını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırmanın belirleyici özellikleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
2 | Nitel, Nicel ve Karma Yöntemin genel özellikleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
3 | Bir araştırma konusu belirleme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
4 | Belirlenen konu hakkında literatür taraması gerçekleştirme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
5 | Araştırma soruları veya hipotezleri oluşturma | Sözlü anlatım-soru- cevap |
6 | Araştırmanın kapsam ve sınırlılıklarını belirleme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
7 | Yöntemin örneklem metoduna uygun örneklem belirleme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Saha için ön hazırlık yapma | Sözlü anlatım-soru- cevap |
10 | Sahaya inme ve veri toplama | Sözlü anlatım-soru- cevap |
11 | Veri toplama metotları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
12 | Rapor yazma | Sözlü anlatım-soru- cevap |
13 | Rapor yazma ve raporda dikkat edilmesi gereken hususlar | Sözlü anlatım-soru- cevap |
14 | Raporda bilimsel etik kuralları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
15 | Raporların kısa sunumu | Sözlü anlatım-soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Creswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları.4.b. (çev. S. B. Demir) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. | |
2 | Kumar, Ranjit. (2015). Araştırma Yöntemleri: Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi. (çev. Güçlü Şekercioğlu). Ankara: Egde Akademi. | |
3 | Patton M. Q. (2014). Nitel araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (çev. F. Z. Öztürk). Ankara: Pegem Akademi. | |
4 | Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (çev. Dursun Bayrak). Ankara: Siyasal Kitabevi. | |
5 | Gökçe, Orhan (1999). İçerik Çözümlemesi Teori-Metod-Uygulama. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları. | |
6 | Türkdoğan, Orhan (1995). Bilimsel Araştırma ve Araştırma Metodolojisi. Ankara: MEB Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve dijital kitaplar, makaleler ve diğer bilimsel kaynaklar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 20 |
5.Rapor | 8 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |