| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Atık önleme yaklaşım ve yöntemleri, atık önleme planlarının oluşumu ve yönetim stratejilerinin değerlendirilmesi konularının öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | 
			
		 
			PÇ-1 Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilme PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-3 Arazi uygulamalarında gerekli olan uygulama bilgilerine ileri düzeyde sahip olabilme ve bunu disiplinlerarası kullanabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme PÇ-6 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi alanının ileri kabul edilen dergilerinde yayınlayarak bilgisinin sınırlarını genişletebilme PÇ-7 Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilme PÇ-8 Alanındaki çalışma ve projeleri farklı alanlarla birleştirilmiş özgün ve bağımsız bir çalışma haline getirebilme PÇ-9 Kendi işini kurabilme konusunda girişimcilik yeteneğine sahip olabilme PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-11 Mesleki ingilizcesini uzmalık düzeyine getirerek ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve tartışabilme PÇ-12 Alanındaki uzman kişiler ile konuların tartışılmasında özgün görüşlerini ortaya koyabilme ve savunabilme PÇ-13 Alanıyla ilgili çalışmalarını yürüttüğü işler için ikna yeteneğini kullanabilme, geliştirebilme ve gerektiğinde kişilerin görüşlerini değiştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunma PÇ-14 Alanındaki bilgileri toplum yararına kullanabilme PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmesi  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1 Atik onleme yaklasiminin tanimlanmasi; icerik, yasal boyut ve yontemlerinin aciklanmasi 2 Endustriler ve isletmeler icin atik onleme, azaltim yonetim stratejileri gelistirilmesi, 3 Alternatif atik onleme stratejilerinin degerlendirilmesi 4 Endustriler ve isletmeler icin atik onleme uygulama planlarinin olusturulmasi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Giris (atik onleme yaklasimi nedir ) | Anlatma | 
| 2 | Cevresel tarihcesi ve yasal duzenlemeler | Anlatma | 
| 3 | Atik ve proses akim diyagramlari | Anlatma | 
| 4 | Kaynakta azaltim, geri donusum, aritma | Anlatma | 
| 5 | Atik onleme uygulamalari | Anlatma | 
| 6 | Atik onleme uygulamalari | Anlatma | 
| 7 | Atik onleme basari ornekleri | Anlatma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Atik onleme basari ornekleri (Tekstil endustrisi) | Anlatma | 
| 10 | Atık onleme basari ornekleri (Gida endustrisi) | Anlatma | 
| 11 | Atik onleme basari ornekleri | Anlatma | 
| 12 | Atik onleme alternatiflerinin teknik, cevresel ve ekonomik degerlendirilmesi | Anlatma | 
| 13 | Atik onleme alternatiflerinin teknik, cevresel ve ekonomik degerlendirilmesi | Anlatma | 
| 14 | Uygulama planlarinin olusturulmasi | Anlatma | 
| 15 | Uygulama planlarinin olusturulmasi | Anlatma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bishop P.L (2004) Pollution prevention: Fundamentals and practice. McGraw-Hill | |
| 2 | Mulholland K.L and Dyer J.A (1998) Pollution Prevention: Methodology, Technologies and Practices. Wiley-AIChE; 1 edition | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bishop P.L (2004) Pollution prevention: Fundamentals and practice. McGraw-Hill Mulholland K.L and Dyer J.A (1998) Pollution Prevention: Methodology, Technologies and Practices. Wiley-AIChE; 1 edition | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 16 | 48 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 16 | 48 | 
| c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||