|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BESİM TOLGA UYAR (tolgauyar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CAN ERPEK, AYŞE BUDAK, BESİM TOLGA UYAR, SAVAŞ MARAŞLI, ALPER ALTIN, ENES KAVALÇALAN, AHMET ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üzerinde çalışacağı konunun kapsam ve sınırlarını belirleyerek çalışma takvimi hazırlayabilecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Ele alınan konu ile ilgili kaynak araştırması yapabilecek ve bilgi toplayabilecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Ele alınan konunun son durumu uygulamalı çalışmalarla gösterebilecek, fotoğraflar çekilecek ve çizimler yapılacaktır. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ele alınan konuya bağlı olarak değişen içeriklerde katalog hazırlayabilecek, eseri biçimsel olarak kavrayarak malzeme-teknik özellikleriyle süsleme özelliklerini tanımlayabilecektir. |
PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma PÇ-15 Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Ele alınan eseri, farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünleriyle karşılaştırabilecek, karşılaştırılan eserin farklarını ortaya koyabilecektir. |
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Tarihi süreç içerisinde eser karşılaştırmalı olarak ele alınarak ünik özellikleri ortaya çıkarılır ve üslubunun kaynağı üzerine değerlendirme yapılarak eserin yapıldığı tarihi için tahmininde bulunur. |
PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir PÇ-15 Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma. PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Genel kabul görmüş yazım kurallarını kullanarak, çalışmasını yazılı bir metin olarak oluşturabilecek; anlaşılabilir, etkili, öz, nesnel bir dil kullanarak edinilen verileri en yalın şekilde metnine aktarabilecektir. |
PÇ-12 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğine sahip olmak ve eleştirel düşünebilme yeteneğini geliştirme |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin açıklanması. İntihal konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi. | Anlatma Yöntemi |
2 | Öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alan ile ilişkili konulara dair ön görüşme, hazırlayacakları seminer sunumuyla ilgili konu seçimi, seçilen konu hakkında öğrencilere yararlanabilecekleri kaynaklar hakkında bilgi verilmesi. Öğrencilerin yönlendirilmesi. | Anlatma Yöntemi |
3 | Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi ile öğrenciye uygun araştırma metotlarının anlatılması. | Örnek Olay Yöntemi |
4 | Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar. | Kaynak Tarama |
5 | Metin içerisinde ve kaynakça bölümünde makale, kitap, ansiklopedi maddesi, internet sitesi gibi kaynakların nasıl verileceğinin gösterilmesi. Enstitü yazım kuralları ile kapak düzeninin tanıtılması bunların uygulanış biçimlerinin gösterilmesi. | Örnek Olay Yöntemi |
6 | Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, ana hat planının oluşturulması, referans kaynakların sınıflandırılması. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazılı metin çalışmalarına devam, kitap dışında internet, süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Metin çalışmalarına devam, görsel materyallerin araştırma içinde kullanımı, seminer sunumunun hazırlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer sayfa düzeni ve kapak tasarımlarının yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, bilgisayar ortamında slayt sunumunun, tamamlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Sunumlar | Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Sunumlar, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 15 | 4 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 5 | 45 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |