Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Üzerinde çalışacağı konunun kapsam ve sınırlarını belirleyerek çalışma takvimi hazırlayabilecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Ele alınan konu ile ilgili kaynak araştırması yapabilecek ve bilgi toplayabilecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Ele alınan konunun son durumu uygulamalı çalışmalarla gösterebilecek, fotoğraflar çekilecek ve çizimler yapılacaktır. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Ele alınan konuya bağlı olarak değişen içeriklerde katalog hazırlayabilecek, eseri biçimsel olarak kavrayarak malzeme-teknik özellikleriyle süsleme özelliklerini tanımlayabilecektir. |
PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 |
Ele alınan eseri, farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünleriyle karşılaştırabilecek, karşılaştırılan eserin farklarını ortaya koyabilecektir. |
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 |
Tarihi süreç içerisinde eser karşılaştırmalı olarak ele alınarak ünik özellikleri ortaya çıkarılır ve üslubunun kaynağı üzerine değerlendirme yapılarak eserin yapıldığı tarihi için tahmininde bulunur. |
PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 |
Genel kabul görmüş yazım kurallarını kullanarak, çalışmasını yazılı bir metin olarak oluşturabilecek; anlaşılabilir, etkili, öz, nesnel bir dil kullanarak edinilen verileri en yalın şekilde metnine aktarabilecektir. |
PÇ-12 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğine sahip olmak ve eleştirel düşünebilme yeteneğini geliştirme
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin açıklanması. İntihal konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi. |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alan ile ilişkili konulara dair ön görüşme, hazırlayacakları seminer sunumuyla ilgili konu seçimi, seçilen konu hakkında öğrencilere yararlanabilecekleri kaynaklar hakkında bilgi verilmesi. Öğrencilerin yönlendirilmesi. |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi ile öğrenciye uygun araştırma metotlarının anlatılması. |
Örnek Olay Yöntemi |
4 |
Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar. |
Kaynak Tarama |
5 |
Metin içerisinde ve kaynakça bölümünde makale, kitap, ansiklopedi maddesi, internet sitesi gibi kaynakların nasıl verileceğinin gösterilmesi. Enstitü yazım kuralları ile kapak düzeninin tanıtılması bunların uygulanış biçimlerinin gösterilmesi. |
Örnek Olay Yöntemi |
6 |
Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, ana hat planının oluşturulması, referans kaynakların sınıflandırılması. |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 |
Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi. |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yazılı metin çalışmalarına devam, kitap dışında internet, süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 |
Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 |
Metin çalışmalarına devam, görsel materyallerin araştırma içinde kullanımı, seminer sunumunun hazırlanması |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 |
Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer sayfa düzeni ve kapak tasarımlarının yapılması |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 |
Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, bilgisayar ortamında slayt sunumunun, tamamlanması. |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 |
Sunumlar |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 |
Sunumlar, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|