Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SNT408 - SANAT TARİHİ

Kodu: SNT408 Adı: SEMİNER II Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SANAT TARİHİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BESİM TOLGA UYAR (tolgauyar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
CAN ERPEK, AYŞE BUDAK, BESİM TOLGA UYAR, SAVAŞ MARAŞLI, ALPER ALTIN, ENES KAVALÇALAN, AHMET ARI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Üzerinde çalışacağı konunun kapsam ve sınırlarını belirleyerek çalışma takvimi hazırlayabilecektir. PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Ele alınan konu ile ilgili kaynak araştırması yapabilecek ve bilgi toplayabilecektir. PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Ele alınan konunun son durumu uygulamalı çalışmalarla gösterebilecek, fotoğraflar çekilecek ve çizimler yapılacaktır. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Ele alınan konuya bağlı olarak değişen içeriklerde katalog hazırlayabilecek, eseri biçimsel olarak kavrayarak malzeme-teknik özellikleriyle süsleme özelliklerini tanımlayabilecektir. PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma
PÇ-15 Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Ele alınan eseri, farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünleriyle karşılaştırabilecek, karşılaştırılan eserin farklarını ortaya koyabilecektir. PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Tarihi süreç içerisinde eser karşılaştırmalı olarak ele alınarak ünik özellikleri ortaya çıkarılır ve üslubunun kaynağı üzerine değerlendirme yapılarak eserin yapıldığı tarihi için tahmininde bulunur. PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma
PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir
PÇ-15 Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma.
PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Genel kabul görmüş yazım kurallarını kullanarak, çalışmasını yazılı bir metin olarak oluşturabilecek; anlaşılabilir, etkili, öz, nesnel bir dil kullanarak edinilen verileri en yalın şekilde metnine aktarabilecektir. PÇ-12 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğine sahip olmak ve eleştirel düşünebilme yeteneğini geliştirme
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin açıklanması. İntihal konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi. Anlatma Yöntemi
2 Öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alan ile ilişkili konulara dair ön görüşme, hazırlayacakları seminer sunumuyla ilgili konu seçimi, seçilen konu hakkında öğrencilere yararlanabilecekleri kaynaklar hakkında bilgi verilmesi. Öğrencilerin yönlendirilmesi. Anlatma Yöntemi
3 Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi ile öğrenciye uygun araştırma metotlarının anlatılması. Örnek Olay Yöntemi
4 Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar. Kaynak Tarama
5 Metin içerisinde ve kaynakça bölümünde makale, kitap, ansiklopedi maddesi, internet sitesi gibi kaynakların nasıl verileceğinin gösterilmesi. Enstitü yazım kuralları ile kapak düzeninin tanıtılması bunların uygulanış biçimlerinin gösterilmesi. Örnek Olay Yöntemi
6 Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, ana hat planının oluşturulması, referans kaynakların sınıflandırılması. Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi. Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yazılı metin çalışmalarına devam, kitap dışında internet, süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Metin çalışmalarına devam, görsel materyallerin araştırma içinde kullanımı, seminer sunumunun hazırlanması Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer sayfa düzeni ve kapak tasarımlarının yapılması Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, bilgisayar ortamında slayt sunumunun, tamamlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Sunumlar Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Sunumlar, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 2
5.Rapor
6.Seminer 15 4
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 0 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 9 5 45
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 6 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 5 25
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 147