|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLÇİN ÇALIŞKAN (gulcincaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLÇİN ÇALIŞKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Geleceğin yönetici ve girişimcilerine yeni fikir geliştirme, iş planı hazırlama, iş kurma konularında bilgiler sunmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlayabilir |
PÇ-12 Sağlık alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı Temel Düzeyinde Office ve bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yeni iş kurmak için iş planı hazırlayabilir |
PÇ-12 Sağlık alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı Temel Düzeyinde Office ve bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Girişimcinin finansman ihtiyacını belirleyebilir ve finansal kaynakları değerlendirebilir. |
PÇ-12 Sağlık alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı Temel Düzeyinde Office ve bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Girişimcilik kavramları, Girişimcilik türleri, İş fikri geliştirme, İş planı ve unsurları, Girişimcilik kültürü, İşletme kurma ve geliştirme, Girişim finansmanı, İnovasyo, Yaratıcılık, Girişimcilik ve Ekonomik gelişme, Girişimci hikayeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Programının Açıklanması, Girişimcilik | Tartışma |
2 | Girişimcilik Süreçleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Girişimcilik Türleri (İç Girişimcilik) | Kavram Haritası |
4 | Girişimcilikte Yaratıcılık | Beyin Fırtınası |
5 | Girişimcilkte İnovasyon | Anlatma Yöntemi |
6 | İş Planı nedir? Neden İş Planı Hazırlanmalıdır? | Anlatma Yöntemi |
7 | İş Planının Kullanım Amaçları ve Faydaları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş Planının İçeriği | Anlatma Yöntemi |
10 | Girişim Finansmanı | Soru Cevap Tekniği |
11 | Gelişmiş ve Gelişmekte olan Ülkelerde Girişimcilik | Soru Cevap Tekniği |
12 | Türkiye'de Girişimcilik ve Girişimci Hikayeleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme | Anlatma Yöntemi |
14 | İş Planı Sunumları | Tartışma |
15 | İş Planı Sunumları, Dersin Genel Tekrarı ve Değerlendirme | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Girişimcilik-Anadolu Üniversitesi 2019 | |
2 | Girişimcilik-Erdoğan Kaygın, Bülent Güven-2015, Yalın Startup, Eric Ries (2019), İnovasyon ve Girişimcilik, Joe Tidd, John Bessant (2018), Mor İnek - Farklılaşarak İşinizi Dönüştürün - Seth Godin (2014) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Haftalık Ders Sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 40 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |