|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL İSA ATABEY (ismailatabey@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSMAİL İSA ATABEY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Endüstriyel ve diğer katı atıkların tanınmasını, geri kazanılmasını ve yapı malzemesi olarak katı atıkların kullanım alanlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Katı atıkların beton özellikleri üzerine etkisini ve önemini kavramak |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Katı atıkları amaçları doğrultusunda kullanarak, problemlere kalıcı ve gerçekçi çözümler üretmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Katı atıkların özelliklerini ve yapıdaki işlevini kavramak |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Güvenirlik düzeyi yüksek yapılar tasarlamak |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş, endüstriyel ve diğer atıkların sınıflandırılması, yapay ve doğal puzzolanlar, atık beton malzemeler, atık seramik malzemeler, atık camlar, atık plastikler, atık lifler, atık lastikler, atıklarının çevreye etkisi, atıklarının geri kazanılması, yapı malzemesi olarak atıkların kullanım alanları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, endüstriyel ve diğer atıkların sınıflandırılması | Sözlü Anlatım |
2 | Katı atıklarının çevreye etkisi | Sözlü Anlatım |
3 | Katı atıklarının geri kazanılması | Sözlü Anlatım |
4 | Yapay puzzolanların beton teknolojisinde kullanımı | Sözlü Anlatım |
5 | Doğal puzzolanların beton teknolojisinde kullanımı | Sözlü Anlatım |
6 | Atık beton malzemelerin beton teknolojisinde kullanımı | Sözlü Anlatım |
7 | Atık seramik malzemelerin beton teknolojisinde kullanım | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atık camların beton teknolojisinde kullanımı | Sözlü Anlatım |
10 | Atık plastiklerin beton teknolojisinde kullanımı | Sözlü Anlatım |
11 | Atık liflerin beton teknolojisinde kullanımı | Sözlü Anlatım |
12 | Atık lastiklerin beton teknolojisinde kullanımı | Sözlü Anlatım |
13 | Yapı malzemesi olarak atıkların kullanım alanları | Sözlü Anlatım |
14 | Endüstriyel yapay atıkların değerlendirilmesi | Sözlü Anlatım |
15 | Endüstriyel doğal atıkların değerlendirilmesi | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Beton, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayın Bürosu, 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |