|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAĞAN CEBE (kcebe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dalga mekaniğine ait temel kavramlar ve denklemler kavramlar ile dalga iklim ve istatistigi konularının verilmesi, kıyı yapılarının tanıtılması, tasarım ilkelerinin öğretilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kıyı ve deniz bölgelerindeki doğal kaynakların kullanımına yönelik temel kıyı mühendisliği kavramlarını öğrenir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-10 Çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeoloji mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kıyı mühendisliği çalışmalarında planlama, tasarım, yapım ve izlemeye yönelik temel esasları kazanır. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-10 Çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeoloji mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel Bilgiler; Dalga Mekaniğine Giriş; Dalga transformasyonları; Dalga İklimi ve İstatistiği; Dalgakıranlar; Kıyı Koruma Yapıları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kıyı Alanlarının Tanımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Dalgaların Sınıflandırılması, Dalga Karakteristikleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Dalga Teorilerinin Geçerlilik Şartları, Lineer Dalga Teorisi | Anlatma Yöntemi |
4 | Dalga Formu, İlerleyen Dalga | Anlatma Yöntemi |
5 | Dalga Yayılma Hızı | Anlatma Yöntemi |
6 | Akışkan Partiküllerinin Kinematiği | Anlatma Yöntemi |
7 | Basınç Dağılımı, Dalga Enerjisi, Enerji Akısı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dalga Transformasyonları; Sığlaşma, Sapma | Anlatma Yöntemi: |
10 | Dalga Transformasyonları; Yansıma, Dönme | Anlatma Yöntemi |
11 | Dalga Transformasyonları; Dalga Kırılması | Anlatma Yöntemi |
12 | Dalga İklimi ve İstatistiği; Dalga üretimi | Anlatma Yöntemi |
13 | Dalga tahmini, Dalga istatistiği | Anlatma Yöntemi |
14 | Dalgakıranlar; Taş Dolgu Dalgakıranlar | Anlatma Yöntemi |
15 | Dalga Tırmanması | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yalçın Yüksel. 2011. Kıyı Mühendisliği. Beta Yayınları | |
2 | Ayşen Ergin. 2009. Coastal Engineering. Metu Publishing | |
3 | A. Svendsen and I.G. Jonsson. 1980. Hydrodynamics of Coastal Regions. | |
4 | CERC. 1998. CEM. Coastal Engineering Manual | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |