Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / JM 571 - JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)

Kodu: JM 571 Adı: KIYI ALANLARININ PLANLAMASI VE YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KAĞAN CEBE (kcebe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kıyı alanlarının fiziksel ve ekolojik özelliklerinin, kıyısal süreçlerin öğrenilmesi, kıyı alanlarının düzenlenmesi ve yapıları, kıyısal kirlilik sebepleri hakkında bilgi edinmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kıyı alanlarının fiziksel ve ekolojik özellikleri hakkında bilgi edinir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kıyısal süreçler, kıyı yapıları, kıyı alanları üzerindeki baskılar hakkında bilgi edinir PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur.
PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Kıyı kirliliği ve deniz seviyesi yükselmesi sebepleri ve sonuçlarını öğrenir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur.
PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kıyı Alanının Tanımı; Kıyı Alanının Fiziksel ve Ekolojik Özellikleri; Kıyı Yeryüzü Şekilleri; Kıyısal Süreçler; Kıyı Yapıları; Kıyı Alanları Üzerindeki Baskılar; Kıyı Kirliliği; Deniz Seviyesi Yükselmesi; Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kıyı Alanının Tanımı Anlatma Yöntemi
2 Kıyı Alanının Fiziksel ve Ekolojik Özellikleri Anlatma Yöntemi
3 Kıyı Alanının Fiziksel ve Ekolojik Özellikleri Anlatma Yöntemi
4 Kıyı Yeryüzü Şekilleri Anlatma Yöntemi
5 Kıyısal Süreçler Anlatma Yöntemi
6 Kıyısal Süreçler Anlatma Yöntemi
7 Kıyısal Süreçler Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Kıyı Yapıları Anlatma Yöntemi
10 Kıyı Yapıları Anlatma Yöntemi
11 Kıyı Alanları Üzerindeki Baskılar Anlatma Yöntemi
12 Kıyı Kirliliği Anlatma Yöntemi
13 Deniz Seviyesi Yükselmesi Anlatma Yöntemi
14 Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi Anlatma Yöntemi
15 Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kay, R., Alder, J., 2005, Coastal Planning and Management, Taylor and Francis, London
2 Vallega, A., 1999, Fundamentals of Integrated Coastal Management,, Springer
3 EEA. 2006. The changing faces of Europe's coastal areas. European Environment Agency Report.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 7 49
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 7 49
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180