|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAĞAN CEBE (kcebe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kıyı alanlarının fiziksel ve ekolojik özelliklerinin, kıyısal süreçlerin öğrenilmesi, kıyı alanlarının düzenlenmesi ve yapıları, kıyısal kirlilik sebepleri hakkında bilgi edinmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kıyı alanlarının fiziksel ve ekolojik özellikleri hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kıyısal süreçler, kıyı yapıları, kıyı alanları üzerindeki baskılar hakkında bilgi edinir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kıyı kirliliği ve deniz seviyesi yükselmesi sebepleri ve sonuçlarını öğrenir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kıyı Alanının Tanımı; Kıyı Alanının Fiziksel ve Ekolojik Özellikleri; Kıyı Yeryüzü Şekilleri; Kıyısal Süreçler; Kıyı Yapıları; Kıyı Alanları Üzerindeki Baskılar; Kıyı Kirliliği; Deniz Seviyesi Yükselmesi; Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kıyı Alanının Tanımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Kıyı Alanının Fiziksel ve Ekolojik Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Kıyı Alanının Fiziksel ve Ekolojik Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Kıyı Yeryüzü Şekilleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Kıyısal Süreçler | Anlatma Yöntemi |
6 | Kıyısal Süreçler | Anlatma Yöntemi |
7 | Kıyısal Süreçler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kıyı Yapıları | Anlatma Yöntemi |
10 | Kıyı Yapıları | Anlatma Yöntemi |
11 | Kıyı Alanları Üzerindeki Baskılar | Anlatma Yöntemi |
12 | Kıyı Kirliliği | Anlatma Yöntemi |
13 | Deniz Seviyesi Yükselmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
15 | Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kay, R., Alder, J., 2005, Coastal Planning and Management, Taylor and Francis, London | |
2 | Vallega, A., 1999, Fundamentals of Integrated Coastal Management,, Springer | |
3 | EEA. 2006. The changing faces of Europe's coastal areas. European Environment Agency Report. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |