|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT ÇELİKTEN (scelikten@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yapı malzemelerinin kalite kontrolünde, hasar tespit ve teşhisinde ve yeni tip yapı malzemelerinin geliştirilmesinde mikroskopik karakterizasyon yöntemleri önemli bir yere sahiptir. Optik ve elektron-optik teknikleri, mikroyapısal detayların analizine imkân sağlamaktadır. Bu ders kapsamında, öğrencilere yapacakları mikroyapı araştırmalarına temel olacak bilgileri vermek amaçlanmıştır. Örnek hazırlama, analiz yöntemleri ve analiz sonuçlarının yorumlanması ile ilgili literatür çalışmaları sunularak, öğrencilerin teorik ve deneysel bilgi ve beceri kazanmaları sağlanacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Klinker, çimento harcı ve beton mikroyapısının karakterizasyonu için kullanılan yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırmak. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-2 | Mikroyapı inceleme yöntemlerinin dayandıkları fiziksel ve kimyasal temeller arasında ilişki kurmak. |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
|
DÖÇ-3 | Mikroyapı incelemeleri sonucunda elde edilen bulgulardan sonuçlar çıkarmak. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-4 | Mikroyapı hazırlama yöntemlerinin seçiminde kullanılan kriterleri örneklerle açıklamak. |
PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-5 | Dayanıklılık problemlerinin olası nedenlerini mikroyapı incelemeleri sonucu elde edilen verileri kullanarak teşhis edebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çimento üretimi ve çimentonun iç yapısı, Beton üretimi ve betonun iç yapısı, Betonun durabilitesi, Çimento ve beton araştırmalarında mikroyapı uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çimento üretimi | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
2 | Çimentonun iç yapısı | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
3 | Beton üretimi | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
4 | Betonun iç yapısı | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
5 | Betonun durabilitesi | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
6 | Betonda taramalı elektron mikroskopisi (SEM), X-ışınları mikroanalizi (EDXA) | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
7 | Betonda taramalı elektron mikroskopisi (SEM), X-ışınları mikroanalizi (EDXA) | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | SEM/EDXA ile betondaki bozulmaların yorumlanması | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
10 | SEM/EDXA ile betondaki bozulmaların yorumlanması | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
11 | X-Işını Difraksiyonu-Temel prensipler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
12 | X-Işını Difraksiyonu- | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
13 | Çimento ve klinkerin X-ışınları difraksiyonu, Çimento ve klinkerde bulunan ana fazların tanımlanması | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
14 | Hidrate çimentonun X-ışınları difraksiyonu | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
15 | İnce Kesit üzerinde bağlayıcı faz ile agregaların PLM analizi | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Campbell D.H. (1999) Microscopical Examination and Interpretation of Portland Cement and Clinker, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Mehta P.K., Monteiro P.J.M. (1997) Concrete Microstructure, Properties and Materials. Indian Concrete Institute. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 2 | 40 |
8.Dönem Ödevi | 1 | 3 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |