|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT ÇELİKTEN (scelikten@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında, betonun doğrusal olmayan gerilme-şekil değiştirme ilişkisi ve elastisite modülü incelenecektir. Ayrıca agrega, çimento hamuru, arayüzey ve test parametrelerinin beton dayanımına ve elastisite modülüne etkileri tartışılacaktır. Kuruma büzülmesi ve sünme davranışını etkileyen parametreler, reoloji modelleri, büzülme ve sünme mertebesini tahmin için kullanılan modeller bu ders kapsamında irdelenecektir. Öte yandan termik büzülme kütle betonları için çok önemli bir boyutsal kararlılık problemidir. Tüm bu parametreler bu ders kapsamında incelenecek, ayrıca betonun extensibility (esneklik) özelliği, çekme birim şekil değiştirme kapasitesi ve çatlamaya etkileri değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | betonun gerilme-şekil değiştirme ilişkisini tanımlayabilme |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-2 | betonun elastisite modülünü açıklayabilme (kavrama) |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-3 | betonda yükleme dışında meydana gelen deformasyonları ayırt edebilme (kavrama) |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
|
DÖÇ-4 | reojojik modelleri uygulayabilme (uygulama) |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
|
DÖÇ-5 | betonun hacim değişikliğini etkileyen faktörleri tanımlayabilme (bilgi) |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Deformasyon türleri ve önemi , Betonun elastisite modülü ,Yüklemeden bağımsız hacim değişimleri, Kuruma büzülmesi ve sünme,Büzülme ve sünmeyi etkileyen faktörler, Sıcaklığın betona etkisi, Betonun yüksek sıcaklıkta mukavemeti ve dayanıklılığı, Extensibility ve çatlama, Viskoelastisite, Sünme için matematik modeller , Sünme ve büzülmeyi tahminde kullanılan bağıntılar, Yorulma ve darbe dayanıklılığı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
2 | Deformasyon türleri ve önemi | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
3 | Betonun elastisite modülü | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
4 | Yüklemeden bağımsız hacim değişimleri | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
5 | Kuruma büzülmesi ve sünme | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
6 | Büzülme ve sünmeyi etkileyen faktörler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
7 | Büzülme ve sünmeyi etkileyen faktörler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sıcaklığın betona etkisi | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
10 | Betonun yüksek sıcaklıkta mukavemeti ve dayanıklılığı | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
11 | Ekstensibility ve çatlama | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
12 | Viskoelastisite | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
13 | Sünme için matematik modeller | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
14 | Sünme ve büzülmeyi tahminde kullanılan bağıntılar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
15 | Yorulma ve darbe dayanıklılığı | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mindness, S., and Young, J.F., Concrete, Prentice Hall, Inc., Englewood Cliffs, 1981. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ana kaynak: Mindness, S., and Young, J.F., Concrete, Prentice Hall, Inc., Englewood Cliffs, 1981. Yardımcı kaynaklar: Neville, A.M., Properties of Concrete, Longman Group Limited, Fourth Edition, 1995. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 2 | 40 |
8.Dönem Ödevi | 1 | 3 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |