|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖMER CERAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Klasik felsefe içerisindeki önemli ve temel teşkil edici değer, mesele, metot ve kavramlara odaklanmak. Bu dersin ana amacı, öğrenciye, klasik felsefe tarihi içerisindeki felsefi düşünceleri ve ana problemleri sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Batılı filozoflar, antik dünyanın belli başlı hareketleri, sorunları ve felsefi sistemleri öğrenebilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci, felsefe tarihinde varlık, bilgi ve değer tartışabilir. |
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenci, felsefe tarihinde varlık, bilgi ve değer tartışabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Batı düşüncesini tanıyabilir. |
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yeniçağ felsefesinin ana karakterini oluşturan akım, düşünce olayları ve filozoflar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | platon felsefesi (epistemoloji ve ahlak) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | platon felsefesi (metafizik) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Aristoteles (epistemoloji ve ahlak) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Aristoteles (metafizik) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | hedonizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Zenon | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | seneca ve epiktotos | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | G.W. Leibniz. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | John Locke | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | George Berkeley | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | David Hume | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | J.J. Rousseau Voltaire | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | İmmaneul Kant | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Aydınlamanın Üzerinde Durduğu Bazı Problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ömer Özden-Osman Elmalı, Yeniçağ Felsefe Tarihi, (istanbul: Bilge Kültür Sanat, 2019) | |
2 | Bayram Ali Çetinkaya, Felsefe Tarihi, (Ankara: Nobel Yayıncılık, 2018) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |