|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT KOÇAK (kursatkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT KOÇAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski Türklerde Devlet Gelenekleri Ve Törenleri yapısını anlatmak ve açıklamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eski Türklerde Devlet Gelenekleri Ve Törenleri hatlarıyla anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eski Türklerde Devlet Gelenekleri Ve Törenleri hatlarıyla anlatabilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Devlet gelenekleri ve törenler | Konu anlatımı |
2 | Orun ve ülüş (mevki ve pay) | Konu anlatımı |
3 | Mevcut başkenti kullanma veya yeniden başkent kurma | Konu anlatımı |
4 | Devlet meclisleri | Konu anlatımı |
5 | Elçi gönderme ve kabul etme | Konu anlatımı |
6 | Tabilik (vassallık) yükümlülükleri ve sembolleri | Konu anlatımı |
7 | Askerî hayat ve faaliyetlerle ilgili gelenekler | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Askeri başarıyla ilgili isim, unvan ve lakap alma | Konu anlatımı |
10 | Sosyal hayat ve faaliyetlerle ilgili gelenekler | Konu anlatımı |
11 | Aile kurmak ve akrabalık anlayışı | Konu anlatımı |
12 | Toy verme geleneği | Konu anlatımı |
13 | İktisadi hayat ile ilgili faaliyetler ve gelenekler | Konu anlatımı |
14 | Yaylak ve kışlak arasında gidip gelme (otları ve suları takip etme) | Konu anlatımı |
15 | Dinî hayat ve ritüeller ile ilgili tören ve gelenekler | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Kültürünün Temelleri II, Salim KOCA, Ankara 2010 | |
2 | Bozkır Türk Kültür Tarihinin Kaynakları; Kürşat KOÇAK, Kömen Yayınları, Konya 2019. | |
3 | Eski Türklerde Devlet Gelenekleri ve Törenleri; Kürşat KOÇAK, Berikan Yayınevi, Ankara 2019 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8. Hafta | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16. Hafta | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 143 |