|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL YILDIZ (hilalyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Besleyici amaçlarla süt ürünlerinin çekiciliğini artırmak amacıyla üretilen özel ürünlerin tasarımı ve üretimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fonksiyonel gıda kavramını ve fonksiyonel gıdaları bilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özel süt ürünlerini ve üretim teknolojilerini bilir ve açıklar. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-5 Sistem ve süreç tasarımlarında yeni ve orijinal fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Takviyeli sütler, sağlık nedeni ile takviye edilen sütler, rakombine süt ürünleri, imitasyon ve ikame süt ürünleri, süt proteini ürünleri, bebek mamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fonksiyonel gıda yaklaşımı | Anlatım yöntemi |
2 | Takviyeli (fortifiye) sütler (D ve A vitamini katkılı sütler, Kalsiyum katkılı sütler) | Anlatım yöntemi |
3 | Takviyeli (fortifiye) sütler (Az yağlı sütler, zayıflamaya yardımcı sütler, aromalı sütler) | Anlatım yöntemi |
4 | Sağlık Nedeni ile Takviye Edilen Sütler - Kalp rahatsızlığı bulunan bireylere yönelik sütler -Laktozsuz süt - Süt proteini alerjisi bulunan bireylere yönelik ürünler | Anlatım yöntemi |
5 | Rekombine ve rekonstitüe süt ve süt ürünleri | Anlatım yöntemi |
6 | Prebiyotikle zenginleştirilmiş süt | Anlatım yöntemi |
7 | İmitasyon ve ikame süt ürünleri | Anlatım yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İmitasyon ve ikame süt ürünleri | Anlatım yöntemi |
10 | Süt proteini ürünleri | Anlatım yöntemi |
11 | Bebek mamaları | Anlatım yöntemi |
12 | Sütlü tatlılar | Anlatım yöntemi |
13 | Bitkisel sütler | Anlatım yöntemi |
14 | Bitkisel sütler (devamı) | Anlatım yöntemi |
15 | Süt protein alerjisi ve laktoz intolerans. | Anlatım yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bahareh Nikooyeh and Tirang R. Neyestani, 2017. Using Fortified Milk as a Vehicle for Nutrients: From Infancy to Senescence. Dairy in Human Health and Disease Across the Lifespan. | |
2 | Daniel Lo´pez de Romana , Manuel Olivares and Fernando Pizarro, 2018. Milk and Dairy Products. Food Fortification in a Globalized World. | |
3 | Francisco J. Plou, Barbara Rodriguez-Colinas, Lucia Fernandez-Arrojo and Antonio O. Ballesteros, 2016. Low-Lactose, Prebiotic-Enriched Milk. Probiotics, Prebiotics, and Synbiotics. | |
4 | Paulo H.F. da Silva, Vanísia C.D. Oliveira, and Luana M. Perin, 2019. Cow’s Milk Protein Allergy and Lactose Intolerance. Raw Milk, Chapter 14. | |
5 | Andrew Szilagyi, Catherine Walker and Mark G. Thomas, 2019. Lactose intolerance and other related food sensitivities. Lactose, Chapter 3. | |
6 | H. Singh, 2009. Protein interactions and functionality of milk protein products. Dairy-Derived Ingredients Food and Nutraceutical Uses, Chapter 25. | |
7 | Timothy P. Guinee, 2017. Pasteurized Processed and Imitation Cheese Products. Cheese: Chemistry, Physics and Microbiology, Chapter 46. | |
8 | M. Kazemzadeh, Buhler Inc., Bloomington, 2001. Baby foods, Extrusion Cooking Technologies and Applications, Chapter 9. | |
9 | Bababode Adesegun Kehinde, Anil Panghal, M.K. Garg, Poorva Sharma, and Navnidhi Chhikara, 2020. Vegetable milk as probiotic and prebiotic foods | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |