|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FEYZA KIROĞLU ZORLUGENÇ (fkzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Gıdalarda görülen muhtemel bozunmalar, sebepleri ve gıda maddelerinin bozunmadan tüketilebilmesi için öngörülen muhafaza yöntemleri ve esaslarının kavranması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gıdalarda görülen bozunmaları önlemek amacıyla uygulanması gereken muhafaza tekniklerini tanımlayabilme. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gıdalarda görülen bozunma şekillerinin nedenlerini belirleyebilme ve bu bozunma şekillerine uygun muhafaza tekniklerini uygulayabilme yeteneğini kazandırabilme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Gıda muhafazasının önemi, gerekliliği ve tarihsel gelişimi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Geleneksel gıda muhafaza yöntemleri ilkeleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Konserve teknolojisi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Soğukta ve dondurarak muhafaza | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Kontrollü ve modifiye atmosferde muhafaza | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Ozon uygulamaları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Yüksek basınç uygulamaları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ohmik ısıtma, vurgulu elektriksel alan ve ultrason uygulamaları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Mikrodalga uygulamaları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Minimal işleme teknolojisi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Yenilebilir film kaplamaları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Engeller teknolojisi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | Engeller teknolojisi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Modern ambalajlama yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erol, İ., 2007. Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi. ISBN 978-975-00131-0-9, Pozitif Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 183 | ||