| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Probiyotiklerin genel özellikleri, sağlık üzerine faydaları, gıda endüstrisi açısından önemi, bulundukları kaynaklar, kullanım alanları, izolasyon ve tanımlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Probiyotik ve prebiyotik kavramlarını açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
 PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Probiyotik bakteriler ve mayalar; probiyotiklerin sahip olması gereken özellikler; probiyotiklerin üretmiş oldukları metabolitler; probiyotiklerin izolasyon, tanımlama ve muhafaza yöntemleri; probiyotik içeren farmakolojik ürünler; gıdaların üretiminde starter olarak kullanılan probiyotikler; probiyotiklerin sağlık açısından sağladığı faydalar; probiyotiklerle geliştirilen yeni ürünler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Tanımlar: Probiyotik, prebiyotik | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 2 | Probiyotik bakteriler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 3 | Probiyotik mayalar | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 4 | Probiyotiklerin izolasyon ve tanımlama yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 5 | Probiyotiklerin muhafaza yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 6 | Probiyotik mikroorganizmalar tarafından üretilen metabolitler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 7 | Rapor sunumu-1 | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Probiyotiklerin sağlık açısından faydaları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 10 | Probiyotik mikroorganizmalarla hazırlanan farmakolojik ürünler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 11 | Gıda endüstrisinde starter kültür olarak kullanılan probiyotikler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 12 | Süt ürünlerinde probiyotikler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 13 | Et ürünlerinde probiyotikler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 14 | Probiyotik kullanılarak geliştirilen yeni ürünler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 15 | Rapor sunumu-2 | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Smith, A., Jones, C.L., 2012. Probiotics: Sources, Types and Health Benefits. Nova Science Publishers, Inc. New York. - Floch, M., Kim, A., 2010. Probiotics. SLACK Incorporated, USA | |
| 2 | Versalovic, J., Wilson, M., 2008. Therapeutic Microbiology : Probiotics and Related Strategies. ASM Press, USA | |
| 3 | Holzapfel, W.H., Wood, B.J.B., 2014. Lactic Acid Bacteria: Biodiversity and Taxonomy, John Wiley & Sons, Ltd. Published. | |
| 4 | Noomhorm, A., Ahmad, I., Anal, A.K., 2014. Functional Foods and Dietary Supplements. Wiley-Blackwell, UK. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 7 | 3 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 | 
| Ara Sınav | 10 | 5 | 50 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 | 
| Final Sınavı | 10 | 5 | 50 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 193 | ||