|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALİL İBRAHİM OĞUZ (hioguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİL İBRAHİM OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bitki yetiştiriciliğinde nanoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nanoteknoloji hakkında temel bilgileri öğrenir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nanoteknolojinin kullanım alanlarını öğrenir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Nanoteknolojinin hasat sonrası kullanım alanlarını öğretmek. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nanoteknoloji, nanoteknolojik materyallarin elde edilmesi ve yetiştiricilikte kullanımları, nanoteknolojinin diğer bilim dalları ile ilişkileri, nanobiyoteknoloji, bitki ıslahında nanoteknoloji, tarımda nanoteknoloji, atomik modifiye tohumlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nanoteknoloji Nedir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
2 | Nanoteknoloji Bahçe Bitkilerinde Hangi Alanlarda Kullanılır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
3 | Dünya’da ve Türkiye’de Nanoteknoloji Hangi Alanlarda Kullanılır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
4 | Nanoteknoloji Ucuz ve Kolay Uygulanabilir Bir Yöntem Midir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
5 | Türkiye’de Nanoteknolojinin Hasat Sonrasında Kullanımı Yaygın mıdır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
6 | Hasat Sonrasında Nanoteknoloji Hangi Alanlarda Kullanılır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
7 | Nanoteknolojinin İnsan Sağlığı Üzerine Etkileri Nelerdir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ürünlere Temas Eden ve Etmeyen Nanoteknolojik Yöntemler Nelerdir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
10 | Ürünlerde Orjinalliği/Güvenilirliği Sağlayan Nanoteknolojik Yöntemler Nelerdir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
11 | Nanoteknolojik Paketleme Nedir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
12 | Nanobiyoteknoloji | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
13 | Hasat sonrası Ürün Paketlemede Kullanılan Nanoteknolojik Materyaller Nelerdir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
14 | Ürünlerin Raf Ömrü Süresi Nanoteknolojik Olarak Nasıl Uzatılır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
15 | Nanoteknoloji Hasat Sonrası Dönemde En Çok Hangi Ürün Gruplarında ve Neden Tercih Edilir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Verma, M. L.,Chandra, B. P., Bhushan, S., 2015. NanoscienceandNanotechnology: RecentAdvances. Ed: Mohan L. Verma. pp. 200.ShriShankaracharyaCollege of EngineeringandTechnology, Junwani, Bhilai. Alpha ScienceIntl Ltd. 2. Cao, G., 2011. Nanostructuresan | |
2 | 1. Subramanian, K. S.,Gunasekaran, K., Natarajan, N., 2015. Nanotechnology in Agriculture [Kindle Edition]. Eds.:Chinnamuthu, C. R., Lakshmanan, A., Rajkishore, S. K.New India Publishing AgencyExclusively Distributed byAstral International Pvt. Ltd.pp. 5 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 8 | 40 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 13 | 52 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |