Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / GM-760 - GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: GM-760 Adı: BAHÇE BİTKİLERİNİN HASAT SONRASI YÖNETİMİNDE NANOTEKNOLOJİ K Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HALİL İBRAHİM OĞUZ (hioguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİL İBRAHİM OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bitki yetiştiriciliğinde nanoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Nanoteknoloji hakkında temel bilgileri öğrenir PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma
PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma
PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme
PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Nanoteknolojinin kullanım alanlarını öğrenir PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma
PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma
PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme
PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Nanoteknolojinin hasat sonrası kullanım alanlarını öğretmek. PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma
PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma
PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme
PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Nanoteknoloji, nanoteknolojik materyallarin elde edilmesi ve yetiştiricilikte kullanımları, nanoteknolojinin diğer bilim dalları ile ilişkileri, nanobiyoteknoloji, bitki ıslahında nanoteknoloji, tarımda nanoteknoloji, atomik modifiye tohumlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nanoteknoloji Nedir? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
2 Nanoteknoloji Bahçe Bitkilerinde Hangi Alanlarda Kullanılır? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
3 Dünya’da ve Türkiye’de Nanoteknoloji Hangi Alanlarda Kullanılır? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
4 Nanoteknoloji Ucuz ve Kolay Uygulanabilir Bir Yöntem Midir? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
5 Türkiye’de Nanoteknolojinin Hasat Sonrasında Kullanımı Yaygın mıdır? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
6 Hasat Sonrasında Nanoteknoloji Hangi Alanlarda Kullanılır? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
7 Nanoteknolojinin İnsan Sağlığı Üzerine Etkileri Nelerdir? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
8 Ara Sınav
9 Ürünlere Temas Eden ve Etmeyen Nanoteknolojik Yöntemler Nelerdir? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
10 Ürünlerde Orjinalliği/Güvenilirliği Sağlayan Nanoteknolojik Yöntemler Nelerdir? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
11 Nanoteknolojik Paketleme Nedir? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
12 Nanobiyoteknoloji Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
13 Hasat sonrası Ürün Paketlemede Kullanılan Nanoteknolojik Materyaller Nelerdir? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
14 Ürünlerin Raf Ömrü Süresi Nanoteknolojik Olarak Nasıl Uzatılır? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
15 Nanoteknoloji Hasat Sonrası Dönemde En Çok Hangi Ürün Gruplarında ve Neden Tercih Edilir? Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Verma, M. L.,Chandra, B. P., Bhushan, S., 2015. NanoscienceandNanotechnology: RecentAdvances. Ed: Mohan L. Verma. pp. 200.ShriShankaracharyaCollege of EngineeringandTechnology, Junwani, Bhilai. Alpha ScienceIntl Ltd. 2. Cao, G., 2011. Nanostructuresan
2 1. Subramanian, K. S.,Gunasekaran, K., Natarajan, N., 2015. Nanotechnology in Agriculture [Kindle Edition]. Eds.:Chinnamuthu, C. R., Lakshmanan, A., Rajkishore, S. K.New India Publishing AgencyExclusively Distributed byAstral International Pvt. Ltd.pp. 5
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 5 8 40
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 13 52
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 7 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180