| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HALİL İBRAHİM OĞUZ (hioguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		HALİL İBRAHİM OĞUZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bitki yetiştiriciliğinde nanoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Nanoteknoloji hakkında temel bilgileri öğrenir | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
 PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Nanoteknolojinin kullanım alanlarını öğrenir | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
 PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Nanoteknolojinin hasat sonrası kullanım alanlarını öğretmek. | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
 PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Nanoteknoloji, nanoteknolojik materyallarin elde edilmesi ve yetiştiricilikte kullanımları, nanoteknolojinin diğer bilim dalları ile ilişkileri, nanobiyoteknoloji, bitki ıslahında nanoteknoloji, tarımda nanoteknoloji, atomik modifiye tohumlar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Nanoteknoloji Nedir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 2 | Nanoteknoloji Bahçe Bitkilerinde Hangi Alanlarda Kullanılır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 3 | Dünya’da ve Türkiye’de Nanoteknoloji Hangi Alanlarda Kullanılır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 4 | Nanoteknoloji Ucuz ve Kolay Uygulanabilir Bir Yöntem Midir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 5 | Türkiye’de Nanoteknolojinin Hasat Sonrasında Kullanımı Yaygın mıdır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 6 | Hasat Sonrasında Nanoteknoloji Hangi Alanlarda Kullanılır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 7 | Nanoteknolojinin İnsan Sağlığı Üzerine Etkileri Nelerdir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ürünlere Temas Eden ve Etmeyen Nanoteknolojik Yöntemler Nelerdir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 10 | Ürünlerde Orjinalliği/Güvenilirliği Sağlayan Nanoteknolojik Yöntemler Nelerdir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 11 | Nanoteknolojik Paketleme Nedir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 12 | Nanobiyoteknoloji | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 13 | Hasat sonrası Ürün Paketlemede Kullanılan Nanoteknolojik Materyaller Nelerdir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 14 | Ürünlerin Raf Ömrü Süresi Nanoteknolojik Olarak Nasıl Uzatılır? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 15 | Nanoteknoloji Hasat Sonrası Dönemde En Çok Hangi Ürün Gruplarında ve Neden Tercih Edilir? | Yüzyüze eğitim/Uzaktan eğitim | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1. Verma, M. L.,Chandra, B. P., Bhushan, S., 2015. NanoscienceandNanotechnology: RecentAdvances. Ed: Mohan L. Verma. pp. 200.ShriShankaracharyaCollege of EngineeringandTechnology, Junwani, Bhilai. Alpha ScienceIntl Ltd. 2. Cao, G., 2011. Nanostructuresan | |
| 2 | 1. Subramanian, K. S.,Gunasekaran, K., Natarajan, N., 2015. Nanotechnology in Agriculture [Kindle Edition]. Eds.:Chinnamuthu, C. R., Lakshmanan, A., Rajkishore, S. K.New India Publishing AgencyExclusively Distributed byAstral International Pvt. Ltd.pp. 5 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 5 | 8 | 40 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 13 | 52 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||