|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL YILDIZ (hilalyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antimikrobiyal maddeler ile ilgili araştırma konularını ileri düzeyde öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antimikrobiyal maddeleri sınıflar ve tanımlar. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Antimikrobiyal direnç mekanizmalarını açıklar. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antibiyotik prensipleri, katı ortam testleri, sıvı ortam testleri, anaerobik antimikrobiyaller, antifungaller, atipik organizmalarda antimikrobiyaller, antimikrobiyal direnç, antivirogram, antiviraller, dezenfektan ve antiseptik direnci, deney hayvanlarında antimikrobiyal testler, antimikrobiyal direnç epidemiyolojisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antimikrobiyal direnç ve nedenleri | Anlatım, tartışma |
2 | Antimikrobiyal direnç ve nedenleri | Anlatım, tartışma |
3 | Antibiyotikler ve antibiyotik direnç mekanizmaları | Anlatım, tartışma |
4 | Dezenfektanlara ve antiseptiklere karşı direnç | Anlatım, tartışma |
5 | Antimikrobiyal direnç belirleme metotları | Anlatım, tartışma |
6 | Konvensiyonel metotlar a.Fenotipik metotlar: Agar difüzyon, disk difüzyon, broth mikrodilüsyon b. Moleküler metotlar: PCR, DNA microarrays | Anlatım, tartışma |
7 | Konvensiyonel metotlar a.Fenotipik metotlar: Agar difüzyon, disk difüzyon, broth mikrodilüsyon b. Moleküler metotlar: PCR, DNA microarrays | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mikroakışkan teknikleri | Anlatım, tartışma |
10 | Spectroskopi teknikleri | Anlatım, tartışma |
11 | Kolorimetrik teknikler | Anlatım, tartışma |
12 | pH kaynaklı teknikler | Anlatım, tartışma |
13 | Antimikrobiyal direnç: Bugünü ve geleceği | Anlatım, tartışma |
14 | Antimikrobiyal direnç: Bugünü ve geleceği | Anlatım, tartışma |
15 | Antimikrobiyal direncin epidemiyolojisi | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Frontiers in Anrimicrobial resistance . White DG, Alekshun MN, McDermott PF (ed), 2005 ASM Press Washington DC | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 193 |