|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FARUK BOZDAĞ (faruk.bozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders hem teorik hem uygulamalı ve sınıf dışı uygulamaların da gerçekleştiği bir derstir. Bu dersin temel amacı, öğrencilere, toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme konularında bilgi ve deneyim kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toplumsal sorunları çözümleyecek çalışmalar yürütebilir. |
PÇ-20 Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder; insani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Toplumdaki problemlerin çözümü için ekip çalışması yürütebilir. |
PÇ-20 Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder; insani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser. PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Toplumdaki sorunların çözümü için projeler hazırlayabilir. |
PÇ-20 Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder; insani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser. PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve dersin işleyişine ilişkin bilgilendirme | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi ve toplumun güncel sorunlarını belirleme | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi |
| 3 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde yer almak için proje gruplarının oluşturulması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Grup Çalışması |
| 4 | Projelerin uygulanacağı birimlerin ön incelemelerinin yapılması, gereksinimlerin belirlenmesi ve proje önerisinin hazırlanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 5 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 6 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 7 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 10 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 11 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 12 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 13 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 14 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
| 15 | Proje sonuç raporlarının teslimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kuzucu, K., Kamer, S. T. (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Pegem Akademi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 14 | 2 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 16 | 2 | 60 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||