|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYDAN ENER SU (aydanenersu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrenciye, öykü türünün özellikleri, modern Türk öyküsünün tarihi, metinleri ve yazarları hakkında bilgi kazandırmak, öğrencide çeşitli edebiyat kuramları açısından öykü çözümlemesi becerisini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kısa öykü türünü tanımlar. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Modern Türk öyküsünün tarihini yazarları, akımları ve metinleriyle tanır. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | Öykü metinlerini çözümler. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk edebiyatında öykü türü, yazarları ve öyküler. Metin çözümlemesi yöntemleri ve kuramları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genel giriş, yöntem ve yükümlülükler | Anlatma, tartışma |
| 2 | Yusuf Atılgan | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 3 | Oğuz Atay | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 4 | Bilge Karasu | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 5 | Ferit Edgü | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 6 | Murathan Mungan | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 7 | Aziz Nesin | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sevgi Soysal | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 10 | Füruzan | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 11 | İnci Aral | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 12 | Buket Uzuner | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 13 | Sevim Burak | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 14 | Leylâ Erbil | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, tartışma, çözümleme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yusuf Atılgan, Bütün Öyküleri | |
| 2 | Oğuz Atay, Bütün Öyküleri | |
| 3 | Bilge Karasu, Göçmüş Kediler Bahçesi | |
| 4 | Ferit Edgü, Leş | |
| 5 | Murathan Mungan, Cenk Hikâyeleri | |
| 6 | Aziz Nesin, Namus Gazı | |
| 7 | Sevgi Soysal, Tutkulu Perçem | |
| 8 | Füruzan, Bütün Öyküleri | |
| 9 | İnci Aral, Ağda Zamanı | |
| 10 | Buket Uzuner, Karayel Hüznü | |
| 11 | Sevim Burak, Yanık Saraylar | |
| 12 | Leylâ Erbil, Vapur | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||