|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması: |
PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. |
|
DÖÇ-2 | Öz Farkındalığın Artırılmas |
PÇ-12 Bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi |
PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır |
|
DÖÇ-4 | Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması |
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
|
DÖÇ-5 | Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi |
PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kariyer Planlama dersinin, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafir eğiticilerle işlenmesi önerilmektedir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış olup uygulamalı etkinlikler ile desteklenmiştir. Kariyer merkezleri, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip edecektir. Dersin yapısına ve içeriklere dair önerilen program aşağıda sunulmuştur. Söz konusu program üniversitelerin ve dersi alacak öğrencilerin kayıtlı olduğu bölümlerin özelliklerine göre farklılıklar gösterebilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | KARİYER YOLCULUĞUN BAŞLADI İLK DURAK: KARİYER MERKEZİ | *Kariyerime ilk adım videosu *Kariyer Merkezi faaliyetleri tanıtım videosu |
2 | BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? - ZEKÂ VE KİŞİLİK | *Bunları biliyor musunuz? Zekâ ve kişilik videosu |
3 | BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? - KİŞİSEL ÖZELLİKLER | *Bunları biliyor musunuz? Kişisel özellikler videosu |
4 | KARİYER YOLUNDA FARK YARATMANIN ANAHTARI: BECERİLER | *İnce beceriler ve teknik beceriler videosu |
5 | KARİYER NEDİR? | *Sizce kariyer nedir? Peki aslında nedir? Videosu. |
6 | KARİYERİME NASIL HAZIRLANIRIM? | *Kariyerime katkı sağlayacak faaliyetler videosu *Geçmişime Notla |
7 | SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSAL | *Yeşilay videosu (röportaj ve kurum faaliyetleri) *Kızılay videosu (röportaj ve kurum faaliyetleri) |
8 | Ara Sınav | |
9 | SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSLARARASI | *Yeryüzü Doktorları (röportaj ve kurum faaliyetleri) *Birleşmiş Milletler (röportaj ve kurum faaliyetleri) |
10 | SEKTÖR GÜNLERİKAMU SEKTÖRÜ | *Kamu sektöründe stajyerlerden ve farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikayeleri |
11 | SEKTÖR GÜNLERİ- ÖZEL SEKTÖR | *Özel sektörde stajyerlerden ve farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikâyeleri |
12 | SEKTÖR GÜNLERİ AKADEMİ | *Akademide farklı kademelerde |
13 | SEKTÖR GÜNLERİGİRİŞİMCİLİK | *Girişimcilik hikâyeleri |
14 | YETENEK KAPISI İLK ÖZGEÇMİŞİMİ YAZIYORUM | *Yetenek Kapısı kullanımı videosu *Özgeçmişimi nasıl hazırlamalıyım? |
15 | DERS DEĞERLEMESİ | sınav. ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 3 | 6 | 18 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |