|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan stres ilişkilerini ve kriz kaynaklarını kuramsal olarak ortaya koymaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını tanımlayacak. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-5 Alanında sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikler düzenler ve yönetir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İş yaşamamında kriz yönetim sürecinin aşamalarını sıralayacak. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Stres ve başetme metodlarını tanımlayabilecek. |
PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Stres tanımları, strese neden olan faktörler, stresle baş etme yöntemleri, stres yönetimi, kriz tanımları, krizin nedenleri, kriz türleri, krizin özellikleri, kriz sistemleri, kriz sürecinin aşamaları, kriz yönetimi süreci, kriz örnekleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders Tanıtımı, Stres kavramı | Anlatım, soru cevap |
| 2 | Strese neden olan faktörler | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatım, Tartışma |
| 4 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatım, Tartışma, soru-cevap |
| 5 | Örgütsel stres | Anlatım, Tartışma |
| 6 | Stresin sonuçları ve etkileri | Örnek olay izleme, Soru-cevap |
| 7 | Stres Yönetimi | Anlatım, Örnek olay izleme, Soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Krizle ilgili kavramsal çerçeve | Anlatım, Tartışma |
| 10 | Krize neden olan faktörler | Anlatım, Tartışma |
| 11 | Kriz süreci ve aşamaları | Anlatım, Tartışma |
| 12 | Kriz sonrası dönem | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 13 | Kriz sürecinde insan kaynakları yönetimi | Anlatım, Tartışma |
| 14 | Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler | Anlatım, Tartışma |
| 15 | Kriz yönetim planı ve kriz vakaları, Genel Değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tutar Hasan, kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınları, Ankara, 2007 | |
| 2 | Örnek A. Şahin ve Aydın Şule, Kriz ve Stres Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. | |
| 3 | CEYHAN, E. (2012). Çatışma ve Stres Yönetimi, https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/CMH201U/ebook/CMH201U-12V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Yardımcı Kaynaklar, Bilgisayar, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 80 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||