|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNSANSIZ HAVA ARACI TEKNOLOJİSİ VE OPERATÖRLÜĞÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRAH UZUN (emrah.uzun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMRAH UZUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Belirli İHA’larda kullanılan farkı itki sistemlerini, avantaj ve dezavantajlarını kavramasını sağlamak, farklı itki sistemlerinin kullanım amaçlarını ve kullanım yerlerini bilmesini sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İHA’larda kullanılan itki sistemlerini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İtki sistemlerinin çalışmasını bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı itki sistemlerinin kullanım yerlerini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimyasal veya nükleer enerji ile çalışan motorlar, Isı Motoru, Dıştan Yanmalı Motor, İçten Yanmalı Motor, Nano Motor, Çok Yakıtlı Motor, İyon Motoru, Elektrik Motorları, Pistonlu Motorlar, Kıvılcım Ateşlemesi, Sıkıştırma Ateşlemesi veya Pistonlu Hareket İle (Rotasyonel Olanlar Dahil), Döner Pistonlu Doğrusal Yatay Karşıt Çok Bankalı Radyal Motor, İki Zamanlı Motor, Dört Zamanlı Motor, Hibrid-Elektrikli İHA Modellenmesi ve Tasarımı, Hibrit-Elektrik Konfigürasyonları: Seri Hibrit Yapılandırma, Paralel Hibrit Yapılandırma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyasal veya nükleer enerji ile çalışan motorlar, | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Isı Motoru, Dıştan Yanmalı Motor | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İçten Yanmalı Motor, Nano Motor, | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çok Yakıtlı Motor, İyon Motoru, | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Elektrik Motorları | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme |
6 | Elektrik Motorları | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme |
7 | Pistonlu Motorlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pistonlu Motorlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme |
10 | Döner Pistonlu Doğrusal Yatay Karşıt Çok Bankalı Radyal Motor | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İki Zamanlı Motor | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dört Zamanlı Motor | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hibrid-Elektrikli İHA Modellenmesi ve Tasarımı | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme |
14 | Seri Hibrit Yapılandırma | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Paralel Hibrit Yapılandırma | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elektrik Motorları Ve Sürücüleri -Ali Özdemir, Birsen Yayınevi | |
2 | Termik Motorlar, Prof. Dr. Poyraz Ülger, Hiperlink Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |