|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNSANSIZ HAVA ARACI TEKNOLOJİSİ VE OPERATÖRLÜĞÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ALİ USER (muhammet.user@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Günümüzde ülkelerin üzerinde yoğun çalışma yapmaya başladıkları sürü İHA teknolojisinin öğrencilere aktarılmasıdır. Bu kapsamda karmaşık görevleri gerçekleştirebilen SÜRÜ İHA kavramının özelliklerinin, yönetiminin ve askeri ve sivil alanda kullanımını kavramaları. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sürü halinde çalışan İHA’larla ilgili kritik konuları bilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sürü İHA algoritmalarını gerçekleştirebilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sürü İHA kullanım alanlarını bilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sürü İHA bakım onarımını bilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürü halinde görev yapan insansız hava araçlarında kritik konular, İtki Sistemleri ve Çözümler, Yeni nesil pil teknolojilerinin kullanımı, Aksamalar ve Esneklik, Sürü halinde görev yapan insansız hava araçlarında kontrol yaklaşımları, algoritmalar, Sürü İHA Kontrol Algoritmaları, Sürü Halinde Görev Yapan İHA’ların Kullanım Alanları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sürü halinde görev yapan insansız hava araçlarında kritik konular | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Çarpışma önleme sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İtki Sistemleri ve Çözümler | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İtki Sistemleri ve Çözümler | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yeni nesil pil teknolojileri | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yeni nesil pil teknolojileri | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | IHA’da aksamlar ve Esneklik | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | IHA’da aksamlar ve Esneklik | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sürü halinde görev yapan insansız hava araçlarında kontrol yaklaşımları | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sürü halinde görev yapan insansız hava araçlarında kontrol yaklaşımları | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sürü İHA Kontrol Algoritmaları Anlatım, Soru-Cevap | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sürü İHA Kontrol Algoritmaları | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sürü Halinde Görev Yapan İHA’ların Kullanım Alanları | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sürü Halinde Görev Yapan İHA’ların Kullanım Alanları | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Make: Drones: Teach an Arduino to Fly | |
2 | Sürü Halinde Görev Yapan İnsansız Hava Araçları Ve Teknolojileri, Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanlığı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |